01 februari 2013

Vad hände egentligen?

Ja här hemma ligger jag och är orkeslös. Vad hände egentligen?

I onsdags åt vi middag, pasta med kycklingsås, jag tog en Ipren eftersom jag hade lite ont i huvudet. Senare åkte jag och tränade ett box-pass med Ulle. Kände direkt att jag inte hade ork eller energi eller ens kraft bakom slagen och sparkarna. Visst jag är inte i bästa formen men så kass är jag inte.
Efter passet gick jag och kissade och kände mig inte alls pigg. Sitter på toaletten, svetten i ansiktet och på armarna och hela kroppen sprutar ut. Jag blir helt blank och fuktig av svetten, jag blir yr och vimmelkantig och blir tvungen att spy. Orken är borta. Jag är så yr och kipar efter att få i mig frisk luft men på en liten toalett..hallå...jag sitter där i nästan 20 min och är alldeles vimmelkantig och orkeslös tills jag tar mig till skåpet. Lyckas till slut klä på mig och ta mig till bilen och åka hem.
Sätter mig i soffan hos mannen och helt plötsligt börjar det klia. Det kliade på fötterna och i hårbotten när jag satt på toa på gymmet så jag var tvungen att ta av mig skor och strumpor och klia men nu kliade hela kroppen. Jag rev över benen, över mage , över sidorna. Helvete vad det kliade. Mannen bad mig sluta för jag blev röd men jag kunde inte. Jag var tvungen att klia. När jag skulle in i duschen och klädde av mig så förstod jag hur illa jag kliade mig. Bild finns längst ner.
I duschen satt jag och duschade. Hade ingen ork eller energi till att stå. Direkt efter så masade jag mig till sängen och bad mannen komma med ett glas saftsoppa för jag kände att jag var tvungen att få i mig något. Sen var det god natt.
Igår var jag hemma och låg i soffan hela dagen. Kroppen känns tom, energilös, orkeslös och trött. Jag sov till och från på soffan hela dagen.
Även idag är en hemma dag. Känner mig lite piggare men kroppen är trött.

Vad var det som hände? Vad är det min kropp vill säga?
Jag känner inte känslan som att jag håller på att bli sjuk, jag har bara ingen energi alls.

Var till husläkaren idag. Han verkade bekymrad över mina klimärken. Han kollade igenom mig och han kollade blodtrycket och vi kollade upp blodvärdet och sänkan. Alla prover har bra värden och det är enligt dom inget fel på mig.

Men vad hände? Och Varför?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar