20 mars 2013

Arbetsdag

För dom flesta är det en självklarhet att arbeta måndag till fredag. För mig är det inte det. Men det är inte självvalt. Det är dessa sjukdomar som drabbar barnen så att man måste vabba hela tiden. För så känns det...hela tiden.
Idag är jag på jobbet. Man kan säga att jag har att göra. Bara att ta det lugnt och börja i ena änden och förhoppningsvis avsluta i den andra.

Att lämna barnen gick kanon i morse. Wilma lämnades vid bussen. Hon hade både ryggsäck och skridskopåsen med sig. Hon älskar att åka skridskor på rasterna.
Skolbussen var bara 8 minuter sen i morse. Tyvärr är det ändå 8 minuter och på dom minuterna skulle jag hinna åka in till stan men det är som det är. Wilma och grannpojkarna hoppade på och jag kunde åka vidare. Jag stannar alltid kvar och ser till att bussen kommer och att hon kommer på.
Casper blev det blöjbyte på direkt vi kom till dagis. Att lämna honom gick galant. Kram och puss och så sprang han in i ett rum och lekte med en fröken och några andra barn. Underbart när det är såna lämningar. På grund av allt vabbande med honom så är det inte alltid så smidigt på morgonen när han ska till dagis. Han blir ju fäst alldeles fäst vid mig. Och han är redan från början en mammagris. Men han är MIN mammagris :-)

Casper är superduktig att vara utan blöja. Jag är så stolt över honom. Jag har ingen aning om vid vilken ålder barnen börjar gå på potta eller när man ska sluta med blöja men om det fortsätter så här så behöver vi inte blöjor snart. På natten då kanske.
Igår var han utan nästan hela dagen. Han sa antingen till att han behövde kissa och då gick vi tillsammans eller så gick han in själv och kissade på pottan så det gällde att ha öronen öppna :-) För lite hjälp efteråt behöver han ju. 2 gånger gick vi och bajsade på pottan oxå. (ursäkta skitsnacket). Så himla duktig.
När vi åkte in för att balansera däcken på bilen så tog jag på honom en blöja. När killarna fixade bildäcken så satt barnen kvar i bilen. Eller Wilma satt och spelade på min mobil och Casper gick omkring i bilen. En fördel med att ha en stor Chrysler :-) Vid ett tillfälle så ställde han sig och vinkade och pratade genom rutan. Jag såg vad han sa men öppnade och frågade. Jo då han hade precis bajsat. Duktiga killen som sa till mig direkt. Samma sak i morse i bilen, då sa han att han bajsat så det vara bara att byta direkt på dagis.
Eftersom han fyller 3 år i juli så är jag superstolt att han redan nu är så engagerad i att kissa och bajsa på pottan.

Slut på skitsnacket nu. Jobbet måste skötas.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar