08 mars 2013

Askul

Vi är på plats. Kom upp igår kväll. Sov gott. Skönt att slippa lägga barnen, skönt att slippa gå upp på natten och skönt att slippa en stressig morgon. Bara relax här.

Hyrde skidor, gjorde två åk, jag bytte pjäxor två gånger. Vill ju ha ett par som sitter bra och skönt, jag ska ändå åka med dom i två dagar.
Daniella och Sofia dök upp. Härligt. Underbara tjejer. Jag är så lycklig som har de vänner jag har i mitt liv:-)
Vi åkte till 13, käkade lunch och åkte vidare till 16 då liftarna stängde.
Sen åkte vi till en simhall i Mora, bubblade i bubbelpoolen och värmde oss, bastade och duschade varmt. Härligt.
Köpte pizza som vi tog med oss hem. Underbar känsla att äta en pizza utan att värma den i micron och att känna att man slipper slänga i sig den. Att sen inte behöva tjata på någon att sitta still på stolen och att äta sin mat det var ju ett pluss.
Missförstå mig rätt, jag älskar mina barn och allt som hör till men det behövs en paus ibland för att ladda om batterierna, och när den pausen är ja då tänker jag njuta för den kommer inte så ofta.

Nu på kvällen har vi spelar Uno. Ett kortspel jag inte spelat sen...ja jag vet inte det var länge sen. För vissa gick det bra, för andra gick det mindre bra. Kul hade vi i alla fall.
Vi har pratat, skrattat, fånat oss och bara njutit av tystnade som blivit ibland.
Vi är alla lite trötta i kropparna, allra minst Fia som är förkyld.

I morgon blir det skidor igen:-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar