07 mars 2013

Semester

Att lägga barnen igår var inget större problem. Casper var trött och somnade nästan direkt som jag lagt honom.
Wilma och jag gick upp och läste en läsbok som hon fått med sig hem från skolan. En enkel bok med bara 1-2 rader på varje sida och ganska stora bokstäver. Hon är kanonduktig på att läsa. Tycker inte det var länge sen hon låg och goddlade i famnen och nu läser hon. Galet häftigt :-)
Vi läste ramsan oxå som hon har i läxa varje vecka. Innan hon kunde läsa så skulle dom lära sig den utantill och med hennes minne så var det en enkel match. Numer så läser vi den :-)
Jag läste några sidor ur en bok innan vi sa god natt.

Jag sprang omkring som en yr höna hemma igår kväll och plockade undan, tvättade och packade.
Lyckades at inte packa helt galet mycket utan har tagit med det som VERKLIGEN BARA behövs.
Tandborse, tandkräm, hårborste, duschgrejor, smink, mediciner, badkläder, mobilladdare, kläder för att åka skidor och myskläder till kvällarna. Känns som en bra och lagom packning.

I väntan på tumlaren så slog jag igång en film. Eclips. Har kollat på Twilight och New Moon dom senaste två kvällarna. Veckan har alltså bestått av flmkvällar. Men det är ju för att snart kunna kolla på den efterlängtade sista delen, Breaking Dawn part 2. Part 1 och 2 får bli när jag kommit hem från skidresan :-)
På grund av filmen som är 2 timmar lång så kom jag i säng sent, typ 0,30. Zzzzzzzz.
Glömde att se till att Wilma kissade innan läggdags så hon vaknade i natt och var kissnödig. Annars sover hon alltid hela nätterna men det var bara att vackert gå upp och hålla henne sällskap.
Casper verkade drömma oxå så två gånger var jag upp till hono. Han låg och skrek "nej, nej, nej....nej, nej". In och bädda om honom. Gissa om jag var trött i morse.

Som vanlig när jag ska göra nåt för mig själv. Inte för att det händer så ofta men ändå. Jag får så jäkla dåligt samvete för att jag åker i väg utan barnen. Det känns som om jag borde vara hemma och vara den som lämnar vid skolbuss och på dagis och som hämtar bägge två efter jobbet precis som jag annars gör 5 dagar i veckan. Det borde vara jag som gör iordning dom för natten, badar dom, flätar Wilmas hår och borstar deras tänder.
Det känns som om jag inte har rätt att åka iväg för jag borde vara med barnen. Åhhh blir så arg på mig själv.
Det här är ju min möjlighet att få träffa tjejerna och bara få vara och umgås med dom. Äta gott och fnittra och sova. Jag är superglad att jag ska åka och ser verkligen fram emot det men samtidigt så känner jag mig hemsk som åker i väg.

Puss och kram.

1 kommentar:

  1. jag döööör lite igen.. ett inlägg försvann IGEN!!!
    Jävla data här hemma, så långsam!
    I vilket fall så skrev jag att du ska åka iväg och unna dig en rolig helg med dina tjejkompisar!!!
    Du ska absolut inte må dåligt för att du åker bort! tror tom att det kan vara gott att komma hemifrån ett tag! Du styr skola dagis, familjen ditt eget jobb där hemma!
    Nä du åk iväg och njut!!!Tanka lite energi..
    Barnen kan må gott av att du är borta också din man klarar väl detta utan problem med barnen mm

    Må gott och njut
    Kram

    SvaraRadera