02 mars 2013

Skidor

Underbara semester. Wilma och Viktoria är så duktig på skidor. Dom åker knappliften helt själva, dom har varit med upp i sittliften. Dom åker grön och blå backe utan problem.

Idag blev det sittliften upp igen och då var även Casper med. Micke fick ta honom för det är tungt att åka med honom. Nerhukad för att hålla i honom mellan ens ben och så ska man svänga på det. Micke fixar det galant. Jag hjälper Wilma.
Idag blev det en fika uppe i en stuga och för att ta oss hem igen så tog vi kanske lite fel väg men tjejerna kämpade på bra. Det blev en röd backe. Ganska långt parti där det var rätt brant men dom tig sig ner en bit sen blev det tungt. Micke hjälpte Wilma en bit genom att åka med henne mellan benen och jag fick ploga mig ner med Casper en bit. Sen åkte Wilma mer sista biten själv, Micke tog Casper ner och jag hjälpte Viktoria som hade hasat ner en bit på rumpan. Dom åkte sista biten och kämpade på bra.
Jag är så otroligt stolt över alla barnen. Wilma och Viktoria åker själva och just det vi åkte ju ankarlift idag oxå och första gången åkte Wilma med mig men andra fången åkte hon helt själv och tog sig så klart oxå av ankarliften själv.

Så jäkla häftigt. Jag hade räknat med att tillbringa mina fjällsemesterdagar i barnbacken eftersom Wilma står på slalomskidor för första gången någonsin men icke då.

Igår var Casper dålig i magen och tillbringade dagen hemma i stugan, förmiddagen med mig och eftermiddagen med Micke. Han är bättre idag och har som sagt varit med ut i backen.
Idag är dock Jakob dålig och har tillbringat förmiddagen i stugan med Magnus.
Nu på eftermiddagen så åkte Micke och Magnus iväg men Josefin är och hämtar dom i Storhogna just nu. Det är storm och dom kan inte ta sig tillbaka för liftarna står still.

Ikväll blir det tacokväll och lördagsmys.
Sista dagen i morgon.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar