05 april 2013

Äntligen helg

Veckan på jobbet har gått fort. Kanske för att det var 4-dagars vecka. Hur som så har den gått snabbt och det har gått bra. Kollegan har haft semester så jag har gjort en stor del av hennes jobb oxå. med tanke på att jag inte på nåt sätt kan jobba över eller börja tidigare så har allt flytigt på riktigt bra. Så stolt över mig själv.

Igår var bilen iväg och blev tonad. rutorna alltså :-) Så jäkla fin den blev. Vilken skillnad. Tänk att lite mörka rutor kan göra så mycket. Skitsnygg är bilen. Så nöjd.

Wilma hade beställt pannkakor igår. Min älskade bror var gullig och stod och stekte dom. Han fixade iofs smeten oxå. Jag dukade och plockade undan hemma och han stekte pannkakor. Tunna och fina blev dom. Mums. Alla var mätta och nöjda efter maten.

Idag är Wilma hos en f.d dagiskompis. Bästa kompisen. Dom har haft påsklov denna vecka, alltså hennes mamma har kunnat vara ledig men inte jag så då får Wilma en paus från fritids idag och får tillbringa dagen hos dom. Gissa om hon är nöjd. Dom får säkert en kanondag det är jag säker på. Dom skulle ner till stan en sväng så dom får både motion och får åka buss hem. Spännande.

Idag fuskade jag på lunchen. Dels blev en kollega superglad när jag frågade om jag skulle ta lite senare lunch så hon kunde jobba. Annars måste hon svara i telefon oxå och hon har MYCKET just nu. Hon blev jätteglad.
När det var dags för lunch så åkte jag till Dax och köpte ett Dax-mål. Tillbringhade en liten stund av lunchen ute i solen men det blåste en del så jag gick in och satte mig. Skönt.
Läste i boken New Moon. Så bra. Jag älskar filmerna och jag älskar böckerna. Vet fortfarande inte varför jag fängslas så otroligt mycket. Jag älskar åtråheten, romantiken, blickarna, kärleken och så historien så klart.

Vad helgen bjuder på det vet jag inte än. Kanske lite kalas på söndag. Vi får se.
Lite som Bella kan jag undra varför man ska fira att man åldras?!
Alla dagar är väl värda att fira på sitt sätt.
Varför ska man bara fira på speciella dagar? Varför inte fira att solen skiner idag, att man är glad, att man har lyckats med något, att man haft en bra dag, att barnet gjorde ett mål i sin sport, att barnet bara ramlade av hästen en gång o.s.v. Det finns alltid en anledning att kunna fira men just åldern...nä jag har slutat fylla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar