24 april 2013

Färgat

Igår hade jag tid hos bästa Karin. Det är hon som färgar och klipper mitt hår. Vi grubblade lite över vad vi skulle göra. Färga på färgen jag hade, blondera eller mörkare? Det blev mörkare. Åt det chokladbruna hållet. det blev riktigt snyggt. lite solbränna på det här så blir det kanon. Måste själv säga det men mina ögon blev lite mer framträdande med den nya hårfärgen. Jag har blå ögon och den mörka hårfärgen blev kanon till :-)
Vi..eller Karin klippte lite oxå. Vi behöll längden, toppade bort det slitna bara och så klippte hon upp lite baktill så det går att få lite rufs och volym.
Är supernöjd. Och håret blev så blankt och fräscht och mjukt.

Sista delen av kvällen tillbringades i soffan innan det var dags att säga god natt.

Jag var supertrött i morse. Svettades i natt och sov jättedåligt. Mannen väckte barnen och serverade en välling till Casper. Jag tog en dusch och använde en citrusdoftande duschcreme. Oj va gott jag luktade sen :-) Serverade Wilma frukost i vardagsrummet. Casper fick en t-shirt på sig med en grävmaskin på. Oj oj oj va stolt han var och gissa vad han visade för dagisfröknarna när vi kom dit. Jo grävmaskinen på tröjan så klart.
Lite smink på och lite kläder och så var jag klar. Casper fick kläder på sig, vi borstade våra tänder och sen var det dags att ta oss ut till skolbussen. Självklart så fyllde Casper en blöja med bajs precis innan vi skulle klä på oss och jag som skulle kolla fick bajs på tummen för det var precis upp till blöjkanten. Tur att jag kollade för annars har vi fått byta alla kläder oxå. Nu klarade vi oss.
Även vi blev redo till slut. Wilma till skolbussen och Casper till dagis och jag till jobbet.

Längtar hem till barnen nu.
Har möte på dagis ikväll för att planera inför fixar-kvällen men mötet börjar redan klockan 17,00 så det finns inte en suck att jag hinner. Pratade lite med en fröken i morse i stället.
Kvällen spenderar jag hemma med familjen. Kanske att det blir ett besök på gymmet. Skulle behöva ta en vända på löpbandet.
Klockan 21,00 är det Grey´s Anatomy. Hi hi hi. det är så bra.

1 kommentar:

  1. Jag är nog den enda som inte följer Greys! Har aldrig sett ett avsnitt så jag kan varken säga bu eller bä om serien.... Varför jag inte kollat vet jag inte!
    Så härligt att gå till frissan! Ny färg, ja man måste variera och chockera ;-) du är säkert jättefin!
    Nä nu är det läggdags, sent för en morgonmänniska som mig....
    Kram

    SvaraRadera