18 april 2013

Fotboll

Snart är det dags för fotbolls-start för Wilma. Tanken är att dom ska börja i början på Maj bara det torkar upp på fotbollsplanerna. Men som det ser ut idag så kan man tro att våren aldrig ska infinna sig. Oj va det regnar.
Igår beställde jag en overall till Wilma med tryck på både byxanoch tröjan. Efternamnet blir det. Då kan Casper ärva den sen :-)
Jag och Wilma måste göra en inventering på fotbollskläderna. Det finns ju en risk att hon växt sen förra sommaren och då behövs nya kläder och nya benskydd. Får bli en shoppingdag sen.

Igår kom barnen i säng sent så dom var trötta i morse. Får se till att dom kommer i säng i tid i kväll istället. Klockan blev nästan 20,30 igår och det är alldeles för sent. 19,30-20,00 är lagom.

Igår blev det pannkakor till middag. Brorsan min är en hejjare på att steka pannkaka. Tunna och fina och goda blir dom.
Han handlade på vägen hem, ringde och kollade om vi behövde ha hem nåt och på vägen hem så hämtade han Wilma på fritids. Oj vilken lyx att ha honom hos oss. När jag kom hem med Casper så stod han och stekte pannkakor. Jag hade dukat bordet på morgonen så det var nästan klart. Barnen åt massor av pannkakor. Wilma äter oftast mellan 6-9 stycken. Jag förstår inte hur hon får plats med dom i magen.

Jag grubblar vidare på ju-jutsun. Jag vill, jag vill, jag vill. Jag ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar