19 april 2013

Fredag

Idag är det fredag och dagen efter gårdagens träningspass.
Det känns bra i kroppen idag. Känner mig nästan 1 kg lättare. Inte för att det är så men ändå.
Insåg dock igår att jag har 4-5 kg på kroppen som jag ska omvandla till nåt annat än vad det är idag. Vad sägs om muskler?! :-)

I morse var det segt. Både hos mig och barnen. Casper vaknade till så Micke hämtade ner honom och lag han hos mig. Han somnade om i min famn i sängen. Där låg vi och mös. Hur lätt är det att kliva upp när man har en sån guldklimp i famnen?! Inte alls kan jag säga. Till slut var det bara masa sig upp. Väckte Wilma och vi gjorde oss i ordning lite grann. Sen fick Casper vakna. Han fick en flaska välling och mys i soffan. Wilma åt frukost i köket, smörgås och mjölk och tittade på Daidalos (eller vad det nu heter) på IPaden. Vilken morgon.
Vi kom iväg i alla fall. Wilma till bussen och Casper till dagis och jag till jobbet. Av Casper fick jag ingen kram eller nåt i morse. Lite gos innan vi sa hej då men ofta när jag säger "hej då" så kommer han springandes för en kram och puss men i morse så var det bara en enkel vink som gällde. Sen gick han och lekte. Gosungen.

På jobbet är det ganska lugnt idag. Varför vet jag inte. Kanske för att telefonen inte ringer så mycket idag så jag blir inte störd hela tiden i det jag gör så då får man undan saker och ting. Det kan vara så i alla fall. Skönt med en lugn dag. Speciellt en fredag.

Wilma åkte bussen hem med en klasskompis idag så dom leker där hemma nu. Kul för dom att kunna umgås utanför skola och fritids.

I helgen ser det ut som om det ska bli fint väder. Hoppas. Bilen ska rengöras inuti eftersom förra helgens rengöring blev en flopp. Även utsidan ska rengöras denna helg och nya däck ska på.
Kanske lite pyssel i trädgården.

Ikväll blir det fredagsmys i soffan. Popcorn och Let´s Dance. barnen somnar förmodligen i soffan så vi får bära upp dom.


1 kommentar:

  1. Härlig inställning, klart att du kan! va bra att det känns bra med träningen!
    Här hemma blir det också fredagsmys och film tror jag att det blir också, det var i alla fall Wiggos önskan igår!
    Ha en skön kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera