29 april 2013

Helgen

After Worken i fredags var kanon. Supergod mat. Jag unnade mig en öl innan maten, ett glas vin till maten och en cider lite senare. Det var helt lagom.
Maten åt vi på Stationen. Superfint var det där inne. Efter maten tog vi oss vidare till Katalin. Trevligt men fullt så kvällen spenderade vi på uteserveringen. Det var liite kyligt men det funkade.
Jag och tre kollegor åkte samma buss hem klockan 22,40. Tänk att så många bor åt mitt håll :-)
Mannen var jättesnäll och kom och hämtade mig vid bussen. En prommis på 2,3 km var inte vad jag var sugen på i kylan. Vi fastnade i soffan vid Tv´n och "Black Hawk Down". Den är bra. Tyvärr så visade det sig att den håll på till JÄTTEsent så vid 00,30 gick vi och lag oss.

Lördagen är en lördag jag raderar ur almanackan. Jag vaknade på fel sida med för lite sömn i kroppen. Ingenting blev bra på nåt sätt. Barnen tjatade och jag var och blev arg på dom. Mannen och jag tjaffsade eller bråkade, jag vet inte vad egentligen. Jag lag mig ett par timmar på eftermiddagen. Inte så jättekul när solen sken ute men jag orkade inte med mer. Inget mer runt omkring mig och ingenting med mig själv.
Det blev lite lördagsmys och sen var det god natt.

Söndagen fick jag sovmorgon. Visst barnen var in till mig lite då och då men mannen gick upp med dom och jag kunde ligga kvar. Han fixade frukost och så till dom och jag låg kvar. Jag sov lite då och då, låg vaken, slumrade till, vaknade. Det var så skönt att slippa tjatet som kan bli direkt på morgonen och sen få fara upp med hjärtat i halsgropen för att man inte orkar mer tjat. Nu vaknade jag till i lugn och ro. Så skönt och jag kände mig utvilad och pigg.
Dagen spenderades ute. Jag tvättade bilen, Casper var lite här och lite där och satt en del i traktorn som stod på garageuppfarten, Wilma fick åka till en kompis och leka. Hon tog med cykeln oxå så dom hade nog skoj. Jag passade även på att röja upp på altanen till lekstugan. Sand sopades bort, leksakerna sköljdes av och stolar och bord gjordes rent med högtryckstvätten. Så fint det blev. Skulle ha tagit ett kort kom jag på nu. Ja ja det får bli en annan dag. Nästa utedag ska insidan på lekstugan fixas. Den ska rensas ur, dammsugas ur och så ska det piffas till.

På kvällen var det simskola. Hela familjen åkte. HELA :-) Vi tog även med oss Viktoria eftersom hennes föräldrar hade massor att fixa.
Medan tjejerna hade sin 30 minuters simskola så badade jag och mannen med Casper. Oj så han njöt. Casper alltså, inte mannen. Eller ja mannen tyckte nog oxå att det var skoj. Casper är superskoj och tycker det är så roligt. Han har så klart simpuffar på sig. Igår kom han på att man kan ligga och flyta på mage och sprattla med armar och ben och ta sig framåt. Det har han vetat tidigare oxå men han har inte gillat att INTE nå botten med fötterna. Igår sprattlade han på bra och sparkade sig framåt med benen. Ett par kallsupar tog han oxå men det gick bra och han badade vidare. Självklart så var vi nära honom hela tiden.
Efter simskolan så blev det bad i Äventyrsbadet i 40 minuter innan vi packade ihop och åkte hem. Tjejerna var jätteduktiga och gjorde sig i ordning när jag bad dom om det. Micke och Casper satt så klart och väntade på oss när vi kom ut.
På vägen hem köpte vi med oss pizza som vi åt tillsammans i köket. Klockan var redan 20,00 då och barnen visade stora tecken på trötthet men alla åt jättebra.
Viktorias pappa kom för att hämta henne och vi vuxna fastnade i köket och pratade lite. Barnen kröp ihop under en gemensam filt i soffan och kollade på TV.
Wilma ropade och det visade sig att Casper slocknat sittandes i soffan. Lille klimpen han var såå trött. Jag bar upp honom och bäddade ner honom.
Sen kom Viktoria och tjatade på sin pappa att hon ville hem och Wilma sa att hon var trött och ville sova. Hur ofta händer det?! :-) Viktoria och hennes pappa åkte hem och Wilma blev nerbäddad.
Gissa om barnen var sega och trötta i morse. Mitt fel dock.

Nu är det ny vecka. Vi får se vad den har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar