12 april 2013

Kampsport

Hur jag än funderar på det så är jag sugen. Att ta upp ju-jutsuträningen igen. Att trappa ner på det för att sen sluta helt var korkat av mig.
Jag saknar träningen som fan. Jag saknar träningskompisarna. Jag saknar svettningarna, pulsen, flåset, explosiviteten, tempot, mina blåmärken, känslan över att kunna, känslan att ha kontroll, känslan att veta att jag kan ta emot en del men även att jag kan försvara mig, att jag kan vinna över killar och tjejer i min egen storlek men faktiskt oxå över dom som är större. För jag var bra. Jag var riktigt bra.
Frågan är...kan jag bli bra eller riktigt bra igen?

Frågan är oxå vart man ska börja träna. Min gamla klubb tränar på såna dagar som jag inte kan. Eller jag kan typ en av dagarna men att träna bara en dag i veckan känns meningslöst.
Så då måste jag byta klubb. Hur är det? Vad är det för folk? Det finns i så fall två klubbar att välja på. Och det skiljer lite på stilarna oxå. Så vad väljer man när man inte har en aning om vad man ska välja?!
Svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar