12 april 2013

Överaskning

Brorsan ringde när jag åkte från jobbet och kollade lite med mig. Han var redan hemma och påbörjade middagen. Sen ringde mannen och kollade om han skulle hämta Wilma.
Hmmm...kan man rita kors i taket hemma för det här är jag inte van vid. Jag hämtar bägge barnen, jag påbörjar undanplockning och middagen hemma och helt plötsligt så blev jag smått serverad. Lyx.

Middagen bestod av stekta fläskkotletter, nån typ av pommes som jag inte kommer på vad den heter och till det blev det bearnaisesås och grönpepparsås. Asgott. MUMS.

Mamma och pappa skulle komma på kvällen och det gjorde dom. Med sig hade dom en överaskning.
Brorsan hade varit lite butter över att hans dotter som bor i Jönköping inte ringt på hela dagen och grattat honom men...det ringde på dörren istället och där stod hon :-)
Gissa om han blev överaskad. Hon hade tagit tåget till Uppsala och mamma och pappa plockade upp henne på tågstationen och tog med henne till oss.
Självklart så sov hon kvar.
Tråkigt att man måste jobba när hon är hos oss så kort tid. Helst hade man velat umgås idag. Men vi jobbar, hon ligger och vilar och tar det lugnt hemma hos oss idag eftersom hon är förkyld. Brorsan jobbar bara halvdag tror jag så på dan så åker han och Matilda hem till Gävle över helgen.
På söndag kommer bror igen. Kanske Matilda oxå en stund för det verkar som om hon tar tåget hem från Uppsala. Vi får se.

Undrar vad helgen har att bjuda på? Hoppas på sol och lite värme. Räknar med att kunna mysa ute med barnen och kanske fika i solen.
Bilen ska få sig en tvätt och dammsugning oxå:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar