31 maj 2013

5-kamp

I kväll är det dags..för jobbets årliga 5-kamp. Vem tar hem vinnarpokalen i år? Förhoppningsvis inte samma person som redan tagit den 2 år i rad. Hi hi.

Jag jobbar på. Mannen kommer hit och byter bil så får han hämta barnen och sköta allt ikväll. Själv blir jag kvar på jobbet, grillar och äter go mat, umgås med kollegorna och är med på 5-kampen.
För mig blir det ingen utgång utan jag tar bilen hem sen. Det räcker för mig.

I morgon ska jag till skolan med Wilma. Det är skoldag. Konstigt absolut. Men det är mer som öppet-hus och barnen kommer få ha sin avslutning en dag tidigare då.

Gårkvällen slutade fint.
Wilma var helt slut och hade ont i huvudet när jag hämtade henne. Casper hade inte sovit på dan.
Wilma fick jag tvinga i alvedon och hon somnade på min säng vid 17,30. Micke fixade hamburgare och bröd till middag. Ingen var speciellt hungrig eller orkade engagera sig i maten. Själv låg jag och kramades med Wilma. Hon behövde det. Min lilla gumma som aldrig är sjuk var så hängig. Men ingen feber och idag är hon pigg.
Casper kom i säng vid 19,30 efter mat och bad. Jag plockade undan hemma och fixade lite. Torkade av alla ytorna. Nu är det fint. Kvällen var min.
Soffan för mig själv 30 min då mannen gick ut i spelrummet och spelade trummor. Jag åt glass och kollade på nåt på 4:an. Vad det nu hette?? Om idioter som inte tar hand om sina husdjur. Fy fan säger jag bara.
Klockan 21 var det dags. Hawaii five-0. I love it. Jag verkligen älskar den serien.

Wilma vaknade av sig själv i morse. Konstigt vore väl annars när hon fått 12 h sömn. Men hon behövde det tydligen. hon fick klä sig medan jag tog en dusch. Till och med Casper vaknade av sig själv vid 06,00. Skönt när barnen kommit i säng i tid och vaknar av sig själva. Dom är oftast piggare då. Morgonen blev trevlig. Ingen brådska, inget bråk. Och jag glömde inte heller bort att andas :-)
Lämnade Wilma vid bussen, Casper på dagis, lämnade in ett avföringsprov för Casper till husläkaren, jag kan berätta mer sen, och så åkte jag till jobbet.
Massor att göra men jag försöker ta det lugnt och att andas.
 

1 kommentar:

  1. Ha så kul på 5 kampen och ha en fortsatt trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera