21 maj 2013

Frukost

Frukosten idag intas som vanligt på jobbet. I lugn och ro på rummet framför datorn. Det enda som stör är telefonen som envisas med att ringa. men det är ju bra för ringer inte den så har vi inga kunder och det vore ju riktigt hemskt.

1 kopp the (utan socker så klart)
3 st Finn crisp med smör på (inget roligare pålägg idag heller)
2 st kokta ägg


Igår var jag till bästa Karolina och färgade fransar och bryn. Så fint det blev. Eftersom jag är rätt så ljus egentligen så är mina bryn rätt bleka. Att få färg på dom är underbart. Man behöver inte måla dom och det ser mer naturligt ut.

Efteråt så blev det ett besök till Coop för att få hemlite matvaror.
Bröd, mjölk, vaniljyoghurt, ägg, välling, deodorant, kaffe, the, äpplen, sylt, plättar, vitkål, blomkål, flingor, köttfärs, fryst kyckling, frysta hallon, fisk...ja det var lite av det jag fick med mig hem.
Yrade runt som en tok på Coop så det tog tid att handla. Jag vet inet vad jag gjorde. Glömde en sak, fick gå tillbaka, glömde bort vad jag letade efter.
Väl hemma så höll flingorna på att hamna i kylskåpet så jag tror att trötthet kan ha varit inblandad :-)

Ikväll är tanken att det ska bli falukorv och nåt gott till. Får se vad det blir. Broccoli är gott. Kanske mos till barnen och blomkålspuré till mig och mannen.
Mamma och pappa kommer på kaffe ikväll. Det gäller att hålla sig borta från gottesakerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar