19 maj 2013

Full rulle

Vilken helg.

Fredagen bjöd på jobb som vanligt, hämtning av barnen, ett på dagis och ett hos en klasskompis, hem, middag, bad och kvällen avslutades i soffan och Let's Dance.

Lördagen då. 
Upp och hoppa. Fotbollsdag. Det var dags för första sammandraget som hölls i Bälinge. 
3 matcher spelades. Första vid 10.00 och den andra vid 12.15 så däremellan hann vi få i barnen lite mat. 
Vi åkte hela familjen. Med oss hade vi även Viktoria då hennes föräldrar hade fullt upp på gården. 
Solen sken och värmen var olidlig. Smarta jag åkte i jeans och en stickad tröja. Jag höll på att avlida. Bästa mannen åkte hem och hämtade linne, kortbyxor och ett par sandaler åt mig. Tur  vi inte var så långt hemmifrån. 
3:dje matchen spelades 13.00. 
Tyvärr så vann vi inte mån av matcherna men vi fick in några mål totalt i alla fall. Tjejerna hade kul och det var en mysig dag. Riktigt mysig och solig. 
Jag åkte och handlade med barnen. Vi grillade fläskytterfile som serverades med strips och tzatsiki.
Kvällen avslutades i soffan och Melodifestivalen. 
Casper somnade innan. Han var helt slut efter dagen på fotbollsplanerna och solen gjorde tog slut på hans krafter.
Vi skippade lördagsgodiset och serverade vattenmelon, vindruvor, digestivekex, ost och dricka. Mys.
Wilma somnade efter en stund. Som tur var så spelade jag in melodifestivalen så hon har kollat på den idag.

Dagen har bjudit på en utedag. Blev lite sovmorgon idag men det känns inte. Jag är helt slut. 
Jag och barnen har skottat grus. Vårt vita grus ska bort och nytt ska på plats. Kom halvvägs idag. 
Simskola för Wilma. Casper fick följa med så han och jag har oxå badat och plaskat. Så kul. 
Efteråt så åt vi glass tillsammans med Josefin, Viktoria och Jakob. Mums.
Smarta jag hade struntat i att ta med mig dörrnycklarna så när vi kom hem fick vi sitta ute och vänta för Micke hade åkt i väg en sväng. 

Nu sover barnen. Snart soffan för mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar