09 juli 2013

Semester eller?!

Är nu inne på andra veckan på semestern. Av två veckor. Känns inte alls kul. Aldrig mer att jag går med på att ha endast två veckor åt gången. 
Förra veckan var det full rulle. Vi hade tur med vädret, träffade folk nästan varje dag. I söndags var första dagen som vi bara slöade hemma i solen. Då var det runt 30 grader, vi tog ut picknick och filt och stol till mig, fyllde en liten pool med vatten och tog fram en vatten-glidbana. Barnen hade jättekul och vi hade det allmänt gott.
Annars att vara hemma själv med bägge barnen, det är allt annat än semester. Semester är att vara på jobbet, äta lunch i lugn och ro. Jag älskar mina barn och jag önskar verkligen att jag bara ville umgås med dom jämnt, med erkänn alla ni mammor och kanske pappor, man behöver en paus ifrån varandra. Den pausen finns inte här utan det är god morgon, full rulle hela dagen och sen god natt. Dygnet är vridet och barnen somnar sent vilket innebär knappt nån tid för sig själv på kvällen.
Det värsta är att jag redan nu ojjar mig för att jag ska jobba på måndag igen. Noll avslappning. 
Nästa år ska jag ha ordentligt med semester så jag hinner slappna av.

Veckan som är kvar blir lugn. Inte mycket planerat och jag gillar det. Vi tar dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar