01 augusti 2013

Dag 3

Sovmorgon till 09.30. Barnen kommer i säng på tok för sent. Dom sover ju dom timmar dom behöver men hallå, dagen försvinner fort. 

Även idag har det regnat. 
Barnen cyklade lite på förmiddagen och det slutade med att Casper var dyngsur om fötterna trots gummistövlar. Insåg att det var hål i dom så det var ju inte så konstigt han blev blöt. 
Vi passade på att handla lite eftersom vädret inte var på vår sida. Vi stannade på Lager 157 för vi trodde det fanns gummistövlar där. Icke. Däremot så hittade jag en mysig stickad tröja och Micke en snygg skjorta så dom fick följa med oss hem:-)
Vi hittade en skobutik och jag hittade dom snyggaste stövlarna till Casper. Visade som och han blev helt förälskad. Tar kort på dom i morgon och lägger ut. Han tog ett par och vägrade kliva ur dom trots att storleken inte var den rätta. Med 2 cm tomt vid tårna så var dom lite stora men med en extra sula i så satt dom bättre och vi kunde alla gå nöjda därifrån. 
Vi var in på DollarStore och småhandlade lite innan vi tog en lunch på en litet matställe. 
Hem till husvagnen.

Kvällen bjöd på bättre väder. Det blev en hel del lek på lekplatsen. Vi hyrde nån typ v trampbil och åkte runt på området. Den såg ut som en golfbil. Fast Micke och jag satt i bak och fick trampa för att den skulle gå framåt. Barnen satt framför oss fastbältade. Jäkligt jobbigt var det. Pust. Ha ha men rätt så kul och barnen som tjatat om det i 2 dygn var supernöjda.
Wilma träffade några kompisar (3 st) på lekplatsen vilket slutade med att hon följde med dom och fiskade. Jag och Micke tog med Casper för ett besök på gymmet men när vi väl kom dit så skulle man betala och få inträdeskort vid receptionen. Nä men hallå. Varför kan inget ingå? Till och med poolområdet skulle man betala för att få gå in på. Suck.
Micke passade på att springa en vända och jag och Casper lekte på lekplatsen medan vi inväntade Wilma. 
Wilma hade haft skoj och fått hjälp av pappan Björn som var med och fiskade. 
Sen blev det duschen för oss alla. Skönt med en varm dusch. 
Väl i husvagnen, Micke och Casper var snabbare tillbaka än mig och Wilma, så var raviolin varm och god och vi kunde avnjuta lite mat klockan 22.00. 

Casper gick och bäddade ner sig själv efter maten och somnade strax efter. Gullungen. Han var trött.
Wilma borrade tänderna och somnade snabbt hon oxå. 

Här sitter mannen och jag. Trött. 
God natt.

1 kommentar:

  1. Tack för hälsningen hos mig! Nu hittade ju jag till dig!
    Har kikat lite här på din blogg, och ler lite när jag läser om när du och din man träffades... För oss gick allt också rätt fort, när vi träffades för snart 23 år sedan :)
    Kram och ha det fortsatt fint!
    /Maria

    SvaraRadera