26 augusti 2013

Helgen

Så där. Som alla vet är vardagen här igen. Man kommer snabbt in i den efter semestern.

Vår helg har varit trevlig på många sätt.

I lördags fick vi kliva upp på morgonen då Wilma skulle ha fotbollsmatch på hemmaplan.
Strålande sol hela dagen.
Dom spelade mot UIF och det var den bästa matchen tjejerna spelat. Resultatet: 3-3. jäklar va duktiga dom var. Det var i andra halvlek som det lossnade. Nånting hände och målen rullade in:-)
Wilma blev kvar med en annan familj för hon ville leka lite extra och vara kvar på godisregnet. Självklart så fick hon det.
Micke lämnades av hemma och Casper och jag åkte och handlade lite smått och gott. brorsan var på plats hemma hos oss när vi shoppat klart så det blev fika ute i solen. Sen dök Mia förbi för att lämna takboxen som hon lånat. Med sig hade hon sina vapendragare, Puma, Ella och Hanna. 3 härliga Dobermanntjejer. Hanna är minst och är kanske runt 6 månader gammal. Ursöt så klart.
Mia lag ut ett varsitt spår till dom äldsta på åkern utanför oss. När Ella gick sitt så fick Casper följa med. Ella först, sen Mia några meter bakom som höll emot för att det inte skulle gå för fort och längst bak i linan så gick Casper ropandes "vänta mig, vänta mig". Mia höll i linan så Casper hängde med längst bak. När en spårpinne hittats så fick Casper vara med och mata med godis. Han var väldigt nöjd efterår. När Puma gick sitt spår så fick Casper gå med mig och Ella och ta fram vatten till hundarna. Han skulle aldrig hinna med i Pumas spår så det var lika bra. Sen fick Hanna vara med i trädgården en stund.
Wilma blev hemskjutsad i en Porsche. Vilken lyx.
Mia blev kvar på middag. Supertrevligt tycker jag när det blir så där spontant. Grillad kyckling med potatisgratäng och grillade champinjoner och en sallad till. Baguetter hittades i frysen så dom värmdes på. Hur gott som helst. Mia rullade hemåt och vi fick en stund att röja undan hemma och förbereda barnen för natten. Strax efter 20,00 så kom Fredrik och Ina förbi på en kvällsfika. Nice.
Inte ofta man ser dom.

Söndagen bjöd även den på strålande sol. man blir så glad av solen och värmen. Ibland skulle jag vilja emigrera till ett varmare land. Jag är ingen vintermänniska. Jag vill ha värme. En dag kanske:-)

Vi började dagen med att besöka Annika och Axel. Casper och Axel har gått på samma dagisavdelning och jag och Annika känner varandra genom ju-jutsun. Casper och Axel känner igen varandra, superkul, så det blev livat. Vi fikade innan vi gick till lekplatsen en liten stund. Tyvärr var min mor och far inbokade på ett besök så jag var tvungen att åka sen men förhoppningsvis så dröjer det inte allt för länge tills vi träffar Annika och Axel igen. Och Alva, lillasyster som är pytteliten:-)
Mamma och pappa hade kommit lite tidigare så dom fick sätta sig ute och vänta på oss. Sen blev det fika (igen) och en massa prat.
Micke och Casper hoppade på gräsklipparen och tog en svängom i det gröna gräset. Han somnad i knät på Micke. Hörselskydden var på så han sov gott en stund.
Jag och Wilma åkte in till simskolan som började igen efter sommarlovet. Jag passade på att simma. Blev 20 minuter eftersom det var lite info innan simskolan började och det vill man ju lyssna på. Men simningen gick bra. Köpte simglasögon till Wilma och mig innan. Tänkte jag skulle simma så där snyggt som andra gör när dom simmar  bröstsim. Ner uder vattnet liksom för att skona nacken. Herre gud jag vart hel andfådd. Jag var ju tvungen att blåsa ut vatten ur näsan när jag kom upp så jag hann ju aldrig få in ny luft. Ha ha. likadant när jag försökte crawla. Tänkte jag skulle ge mig in på det och lära mig det. Kanske behövs en kurs insåg jag. När fan andas man in? Likadant där när jag skulle ha ny luft så var jag tvungen att blåsa ut vatten ur näsan så när jag var ner i vattnet igen så hade jag ingen luft i lungorna. Hur gör man? Får nog googla lite på det. Ha ha ha.
Hemma blev det grillad hamburgare innan sängdags.

Nu ny vecka och nya tag. Ska bli spännande att se vad och hur mycket träning jag får till i veckan.




1 kommentar:

  1. Helgerna bara svischar förbi...
    Så bra att du har anmält dig!!!

    Ha en toppen start på veckan!

    Kram Sandra

    SvaraRadera