08 september 2013

Fullproppad

Jag pratar om både helgen och om mig själv.
Helgen har bjudit på mycket.

I lördags så hade Wilma fotbollssammandrag. Det var på hemmaplan och tjejerna spelade 3 matcher. Resultatet skiter vi i. Tjejerna hade kul i alla fall:-) 
Vi föräldrar delade på ansvaret. Vi var några som grillade korv och hamburgare och sålde lite godis mellan 10-12 innan dom andra avlöste och sålde vidare till 14.00. Vi fick värsta rushen på vårt pass. Shit va med folk som skulle äta. Fast så var det ju lunchtid oxå. Eftermiddagen blev lugn och jag kunde kolla på sista matchen i lugn och ro.
På kvällen åkte vi till Josefine och barnen och grillade kött och umgicks. Josefine hade en äppelpaj som stod så vi fika med den och vaniljsås. Åh så god. Åt alldeles för mycket så jag mådde illa på kvällen. Men gott var det.

I dag söndag började jag dagen strax efter 07 med att köra ett pass på gymmet. Känner mig riktigt duktig och bra gick det:-)
Hem, lämnade Wilma hos Josefin så tjejerna fick leka.
Jag, mannen och Casper åkte till stan. Mannen köpte en cykel och Casper fick en vindjacka. Skönt att ha en hemma så man inte blir överraskad av kallare väder helt plötsligt.
Sen hem till Josefine, tog en fika och alla barnen fick leka. Hon hade precis gjort en äppelpaj så ja...jag åt av den och självklart för mycket hamnade i min mage. 
Hemma blev det lite lätt rester. Tacos. Lagom för sen överfulla magen.
Casper slocknade på soffan innan maten och vägrade vakna så honom bäddade vi ner. Ska bli spännande att se om han sover hela natten eller om han vaknar och är hungrig. Det visar sig.

Mannen är ute och cyklar nu. Wilma förberedes för att lägga sig och jag...jag sätter mig nog och läser lite om en stund.

Helgen har varit kanon på alla sätt och vis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar