23 september 2013

Kliar

Shit gissa om det kliade i morse. Fattade ingenting. gjorde iordning lite matsäck till Wilma eftersom hon har naturskola idag. Skalade en morot, värmde mjölk och gjorde i ordning varm o´boy, packade ner ett par digestivekex och sen gjorde jag mig i ordning. Smorde in ansiktet, sminkade mig. Packade in barnen i bilen, lämnade Wilma vid skolbussen och det började klia. Shit va det kliade. Eftersom jag glömde Caspers fingervantar hemma så åkte vi hem och hämtade dom. Vi hade ändå inte kommit så långt. Väl hemma så blev jag tvungen att springa in på toaletten och ta fram ansiktstvätten och tvätta och skrubba ansiktet.
Varför kliar det?
Sen kom jag på det.
Jag skalade en morot till Wilma. Jag tvättade aldrig händerna efter det utan fortsatte att packa och klä på Casper. Sen blev det bråttom och jag sprang in på toaletten och smorde in ansiktet med ansiktscremen...utan att ha tvättat av händerna. Så jag smetade in ansiktcreme med fingrarna som jag hade morotssaft på. Typ.
Jag är allergisk mot råa morötter:-(
Då får man se ut så här en stund och man får bita ihop hårt för att INTE klia på det. Tog en Clarityn för säkerhets skull.
1 h senare är det bättre och min hy har sin vanliga färg.

 
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar