16 september 2013

Måndag

Det är nånting hela veckan nu.

Idag ska Casper intervjuas på dagis. En av fröknarna pluggar till förskolelärare och frågade om hon fick göra en intervju med honom. Dom kommer att prata om sånt han gillar så jag har tagit med ett par böcker om traktorer, grävmaskiner och bärgarn. Hon skulle skriva ut nåt papper på insekter och småkryp. Just dessa saker gillar han väldigt mycket. Hon skulle filma oxå och jag ska få se det sen. Spännande :-)
Skönt att veta att han sitter inne med henne nu. Det fullkomligt vräker ner regn just nu. Förhoppningsvis har dom gått in med dom andra barnen oxå. Det är helt galet va det regnar.
Casper har fotografering på dagis i eftermiddag. Väntar fortfarande på Wilmas kort som tog för ett par veckor sen men det dröjer säkert et tag till innan man får dom. Är ju så nyfiken.

Wilma ska få vara på miniorena idag. Efter skolan så hämtas barnen på skolan och går tillsammans till församlingshemmet för att sjunga, pyssla och leka. Det är lite som kyrkans barntimmar. Flera av tjejerna i klassen som Wilma leker med började där så självklart ska hon oxå få. Nackdelen är att det stänger 16,30 och då måste barnen hämtas och jag kan inte hämta förän 17,00. Vi löste det som så att mannen får se till att lösa detta och plocka ihop lite tidigare på just måndagar. Självklart ska min tös få gå om hon vill. Jag tror att det kan vara ett skoj avbrott i veckan med skola och fritids varje dag.
Ska bli kul att få höra ikväll vad dom gjort och vad hon tyckte om det.

Ikväll kommer mamma och pappa på besök. Det är den enda kvällen denna vecka som vi kan. Resten av veckan är det nåt varje kväll.
Jag fixa håret, fotbollsträning, jag färga fransar och bryn, föräldrarmöte på skolan, förmodligen fotbollsavslutning för tjejerna med filmkväll tillsammans med ledarna, till bror och brorsdotter, ytterligare ett kalas och simskola.
Behövs lite semester snart tror jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar