25 september 2013

Möte och gym

Igår var det föräldrarmöte på dagis. (Får man egentligen skriva dagis eller skriker folk när dom hör och ser order? Det ska ju egentligen vara förskola men va fan. Det har hetat dagis sen jag var liten, alltså i typ 35 år. Det är inpräntat i min ryggmärg. Inte ser jag ner på personalen för att dom jobbar på "dagis". Dom betyder så oerhört mycket för både mig och Casper och jag respekterar dom massor)

Hur som. Igår var det möte på dagis.
Vi samlade ihop 2 avdelningar på en och det lustiga som jag då kan tycka var att det var inte många föräldrar där. Totalt är det 37 barn på dessa två avdelningar men det kom endast 12 föräldrar tror jag det var. Visst några kanske har syskon på avdelningarna men dom andra föräldrarna då? Deras förlust. Själv engagerar jag mig i allt som har med barnen att göra.
Det var ett trevligt möte på 1,5 timme där vi fick lite information. Inga konstigheter alls.

Efter mötet åkte jag till gymmet. Körde triceps, baksida axlar, rygg, framsida ben och så magen så klart. Det kändes bra och jag körde på i tempo så det tog bara 50 minuter. Passade på att strecha i 10 minuter innan jag åkte hem och duschade och umgicks med mannen. Sen var det tack och god natt.

Känner mig pigg och fräsch idag. Lite trött i morse men det är jag alltid så det är inget konstigt.
Barnen var glada och pigga dom med i morse och sammarbetade jättebra. Wilma ville gå själv till skolbussen vilket hon självklart fick. 20-30 meter ska hon nog fixa själv.

Sitter på jobbet nu så nu ska jag inte skriva nå mer. Har att göra så det blir över och jag ska ju vara ledig resten av veckan efter idag + på måndag så...

Bara en dag kvar till avresa och två dagar kvar till galenskap och roligheter :-)

Ha en fin höstdag alla.

1 kommentar:

  1. Äh fy för din panikkänsla... kan nog ens inte sätta mig in i paniken! Känner du att du har många måsten med allt runt dig???
    Hoppas att du hittar en balans i detta otäcka!

    Jag engagerar mig i föräldramöten och går dit men jag är rätt snabb på att lämna och hämta dom dagarna vi har d a g i s (ja ibland säger jag förskola) frågar inget direkt om hur dagen har varit eller om han ätit ok (mina barn äter det vet jag)... tänker att dom säger väl till om något inte varit bra!!

    Spännande helg du har framför dig

    Kram Sandra

    SvaraRadera