18 september 2013

P-piller

Besöket hos BM gick bra. lite roligt då hon inte kände igen mig för hon letade i väntrummet efter en blond tjej. Kul att hon kommer ihåg mig eftersom det ändå är typ 3 år sen vi sågs. Hon minns en blond, långhårig tjej och nu...ja håret är mörkbrunt och kortare än axlarna.
Som vanligt så var min BM supertrevlig.

Vi disskuterade lite kring olika preventivmedel.
Kopparspiral är väl det som inte sänder ut hormoner i kroppen men då sänder den ut koppar istället vilket känns ännu mer mysko. Plus att dom jag vet som provat spiral (både koppar och hormon) har sagt att det gjort så jäkla ont att sätta in den. Så jag kan inte påstå att jag är så sugen på att prova ens en gång.
Jag äter Trinordiol 28 och har gjort det sedan ungdomens år. Alltid mått bra. vad jag vet. Det svåra nu är att veta om det är stressen som påverkar mitt mående och mitt humör eller om det verkligen är pillerna. Så vi fortsätter med Trinordiol 28 så länge. Jag jobbar ju med mig själv och stressen så kanske att den dagen man får ordning och lugn och ro i livet så kanske man inte mår så här. Och mår man ändå så här så kan man ju fundera över just p-pillerna.

Fick med mig två broschyrer hem att läsa.
Det är två andra p-piller som kan vara ett alternativ. Yaz 8som inte känns riktigt lockande) och Zoely. Zoely har jag aldrig hört talas om men som sagt jag har aldrig brytt mig om den världen eftersom mina piller funkat så bra så jag har bara fortsatt med dom hela tiden.
Läsa broschyrerna kan man ju iaf göra och se vad man tycker.
Zoely kan vara positivt då man oftast får mindre och kortare blödningar och vissa har helt utebliven mens varje månad.

Nån annan som har nån erfarenhet av antingen det ena eller det andra eller det tredje med för den delen så dela med dig av dina erfarenheter och åsikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar