13 september 2013

Träningsplanering

Igår kväll blev det soffkväll.
Mannen stack ut och cyklade nästan 3 mil på sin nya cykel. Jag nattade barnen och passade sen på att träna mina handleder lite. Först med hantel och sen med en gyro-boll som naprapaten sa att jag skulle köpa. Den är helt omöjlig att få fart på. Som tur var så fick jag med att startsnöre när jag köpte den :-)
Det känns i handlederna. speciellt vänster som är dens om jag har problem med. Det är tydligen lite snett där inne så streching och styrketräning är det som i slutändan ska hjälpa.

Klockan 21,00 var det TV för mig och mannen. Tillsammans i soffan. Mysigt.
Person of Interest är intressant. Jag vet inte vad jag gillar egentligen. Nåt är det som fångat mig. Kanske är det han lugn som imponerar på mig. Att i alla situationer behålla lugnet och prata lugnt och sansat oavsett vem han pratar med. Det är kanske nåt man ska ta till sig :-)

Idag är en ny dag. Vi hade en härligt lugn morgon jag och barnen. Dom fick sitta i soffan och klä på sig och kolla på Bolibompa och mannen serverade rostat bröd och mjölk.
Vi var ute innan skolbussen ens kommit så vi fick vänta en liten stund.
Dimmigt som f-n var det ute. Man såg inte långt fram så när man kör med sin guldklimp i bilen så får man köra lite försiktigt.
Casper är alltid lika glad nu när vi kommer till dagis. Han trivs verkligen. Det är så härligt att se när fröknarna släpper ut barnen på stora gården. Dom är som kossor som kommer ut på grönbete. Vilken fart i benen dom har och vilka leenden. Dom far fram till förrådet och väntar på att det ska öppnas och sen åker cyklarna ut och dom far omkring, jättenöjda.

Ikväll blir det gymmet. En fredag? Ja jag vet men så får det bli om det ska bli nå muskler och om kroppen ska trimmas.
Var på gymmet i söndags och körde igenom hela kroppen. Det kändes bra efteråt. Måndag och tisdag blev det vila av olika anledningar.
I onsdags så blev det en 45 minuters rask promenad tillsammans med en annan mamma medans tjejerna hade fotbollsträning. Efteråt lämnade jag Wilma hemma hos Micke. Casper sov redan. Micke såg till att Wilma duschade och att hon fick lite yoghurt i magen innan hon lag sig. Jag själv åkte in till gymmet och körde igenom hela kroppen. Kände mig stark och pigg när jag kom hem.

Finns en tanke att få till 2 gympass i veckan. Efter råd från min bror så delar vi upp muskelgrupperna på dessa två tillfällen.
1: Framsida överkropp + baksida ben + mage
2: Baksida överkropp + framsida ben + mage
Jag tror det var så vi sa. Jag har inte hunnit renskriva pappret :-)

Det innebär att jag får till under en vecka:
55 min promenad på onsdagar när Wilma har fotbollsträning
30 min simning när Wilma har simning
2 gympass  valfria dagar
1 pass ju-jutsu (utom nu den närmaste månaden)

Tanken var att köra ju-jutsu 2 dagar i veckan men Micke kommer att cykla på tisdagar och då tycker jag att han ska få göra det. Jag kan ju inte "sno" alla dagar i veckan. Det räknas nog inte som sammarbete och förståelse då. Så vi delar :-)


2 kommentarer:

  1. Wow så häftigt med en stuntkurs! Vad roligt att du hittat något som du vill göra och åka iväg från barnen det klarar du... Jobbigt jag vet men man måste ibland, tror det är bra för alla att så lite space och få sakna och längta mer....
    Kul att du kommt igång med träning!
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Så härligt med all träning.
    Ja, visst är det dimmigt om morgnarna nu. Hösten är här, i varje fall just den tiden på dygnet. Kram.

    SvaraRadera