16 september 2013

Vilken helg

Full rulle har det varit.

I fredags kväll hade vi lite fredagsmys i soffan. TV och popcorn. När det närmade sig läggdags för barnen så åkte jag till gymmet och tränade lite muskler. Väl hemma igen så blev det en dusch och lite soffmys med mannen innan vi sa god natt.

Lördagen bjöd inte på någon sovmorgon. Upp coh hoppa och väcka barnen. Klockan 09,30 var det avresa för 10,00 var det samling i Storvreta. Fotbollssammandrag för Wilma.
Det blev en solig och varm dag. Inget man hade kläder för. Jeans, tennispjuck och linne. Oj va varmt det var om benen och fötterna. Blä. Tjejerna spelade 3 matcher. Dom är så duktiga. Dom utvecklas hela tiden. Så himla roligt att se. Tyvärr så blev det ingen vinst men tjejerna gjorde mål och dom tyckte det var skoj. Casper hade polaren Jakob där så det var full rulle. På vägen hem åkte vi ut till Jälla för att kika hur det ser ut. Micke har gjort jobb där. Shit va stort det kommer att bli. Helt galet.
Väl hemma så tog jag en huvudvärkstablett och däckade i sängen. Vaknade en timme senare och hade fortfarande ont. Mannen tog hand om barnen och fixade och donade. Jag tog 2 till tabletter och inget blev bättre för det. Inget kul avslut på en härlig dag men så kan det bli ibland.

Även söndagen bjöd på en icke sovmorgon. Tyvärr.
Mannen och jag har i en veckas tid planerat att gå till gymmet tillsammans. Det finns rum till barnen där. TV och soffa och ett litet bort och stolar så vi packade med oss barnen och åkte dit. Vi packade med en film till barnen, ritblock och kritor och lite bilar. Dom åkte i sina onepizar. Perfekt. Medan jag och mannen gymmade 1 timme så kollade dom på TV. Casper var dock ut ett par gånger i gymmet. "va e de?" "vad gör han?" "jag sitta här" "jag prova den" "du e stark" "den e tung". ha ha sötnosen. Han är så nyfiken. Nästa gång blir det dock barnvakt till honom. Wilma är enkel att ha med så hon får välja om hon ska med eller om hon vill vara där Casper är.
Efter gymmet så bytte Wilma om till festkläder. Hon skulle på kalas på Leo´s. Vi lämnade av henne där. Josefin var kvar och var så gullig att hon körde hem Wilma efter kalaset. Eller hem och hem. Hem till sig för tjejerna ville leka. Så vi åkte hem och duschade, jag dammsög bilen. Casper var med ute. Mannen städade i garaget. Jag plockade in dynorna till utemöblerna, städade upp vid sandlådan, städade upp i cykelförrådet så vi kunde få plats med förtält till husvagnen, mannen tvättade av hela "min" :-) bil. Så skinande ren den är nu :-) Jag städade upp i nästan hela huset.
Jag mötte upp Josefin och tjejerna på Fyrishov klockan 17 då det var dags för simskola. Blev ingen simning för mig då röda veckan är på besök.
Hem, mat, natta barn, städa upp det sista i huset, titta på tv och god natt.

Man kan säga att vi fick en hel del gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar