30 oktober 2013

Bra gympass

I nästan två veckors tid så har jag känt mig orkeslös. Jag har varit glad och positiv men kroppen har varit sliten och ttött av någon anledning.
Träna har inte funnits på schemat alls även om lusten att ta sig i väg har funnit där.

Igår var det dags för ju-jutsu men kroppen orkade inte det. Jag orkade inte stessa hemifrån för att hinna till klockan 18.Trots att jag var hemma i tid då jag haft Wilma med mig på jobbet och vi slutade dagen lite tidigare.
Att ha en massa folk omkring mig på ju-jutsun, att få puls i kroppen, att känna adrenalinet....nä jag fixade inte det igår. Istället så tog jag en lugn kväll...eller ok jag torkade av allt i huset och Micke damsög men ändå...en lugn kväll, badade barn, lite gos med dom och sen nattning av barnen.
Vid 20,00 packade jag väskan och åkte till gymmet. det var tungt. Det tog emot samtidigt så ville jag så himla gärna träna. Ringde bror min och pratade lite skit på vägen.

På gymmet var det ok med folk. Inte alls så många som jag befarande. Skönt. Bytte om, fyllde vattenflaskan och slog igång musik i telefonen så det strömmade musik i mina öron.
Jörgen var på gymmet. Vi pratade lite och sen var han snäll och hjälpte mig en del på gymmet. Det var kul. Jag har ju ett schema som jag ska gå efter som jag fått av min bror. Schemat är uppdelat på 2 gånger så halva kroppen tränas varje gång jag är på gymmet. Tanken är att 2 pass i veckan på gymmet ska resultera i att jag går igenom alla muskelgrupper.
Jörgen gav tips på övning som jag kunde göra istället för, på två övningar. Istället för benpress så körde jag knäböj och istället för rygglyft så körde jag marklyft. Bägge två med skivstång men det kanske är självklart för dom som är vana gymtränare.
Det gick riktigt bra på gymmet. Jag orkade mer än vad jag trodde.

Knäböj 40 kg
Marklyft 40 kg
Lats pulldown 29 kg
Dips på pall  3x15 gånger
Enhands latsdrag med hantel 12 kg
Omvända flyes i cabelcross 9 kg (tror jag)
Plankan (vanlig rak, att gå ut med fötterna åt sidan, sidoplanka)

Allt kördes 3x10 gånger.

Har kört 6-7 kg på hanteln tidigare när jag kört enhands latsdrag med hantel men Jörgen trodde på mig och på vad jag orkade så jag provade och oj, det var tungt men det funkade ju. +6 kg liksom.
Det är nog som han sa att man väljer en bekväm vikt. Måste hitta orken och motivationen att puscha mig själv när jag är på gymmet. Det kan ju gå jättebra och ge resultat i så fall :-)

Tack Jörgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar