14 november 2013

Dagens sjukstuga

Casper mår bättre men har hela dagen haft lite feber. Han ligger typ på 38,5. Varje eftermiddag hela veckan har febern stigit till 39,6 men idag har han fortfarande en ljummen panna trots att eftermiddagen nästan passerat.
Han får va hemma i morgon oxå. Dels för att han inte haft en feberfri dag men oxå för att det bara är en dag kvar på arbetsveckan och det känns onödigt att skicka honom en dag till dagis även om dagen hade varit feberfri. Bättre att han får helgen på sig oxå och piggna på sig.

Idag har även Wilma varit hemma. Hon kom ner dubbelvikt i morse och hade ont i magen. Kunde inte stå upp. Jag kollade vart hon hade ont och googlade lite. Hon fick även telefon (hon spelar spel på min mobil ibland) och iPad förbud. Jag var inte säker på om hon verkligen hade ont och för att man inte ska ha superkul hemma om man kanske inte är sjuk.
Självklart så ska man dock bli ompysslad och ha mysigt hemma om man verkligen är sjuk. 
Hennes onda mage påminde hur det gör ont när man han blindtarmen. Förklarade det för henne, vad blindtarmen är och om det fortsätter göra ont så måste vi till en läkare och då kan det bli operation om det visar sig vara blindtarmen. 
Det onda gick över sen. Som tur va oavsett för jag vill ju inte att det ska vara blindtarmen.

Jag själv har huvudvärken från helvetet. Shit va ont det gör. Hela tiden. Inga tabletter funkar. Varken Alvedon eller Ipren och inte heller en kombination av dom. Huvudvärken är kvar. 
Barnen har varit snälla idag så jag har legat i sängen. Har förstått att det är spänningshuvudvärk jag har. Därför inga tabletter funkar förmodligen. Mycket i huvudet som ska sorteras även om jag inte grubblar just nu. Kroppen säger ju till själv ändå när det är nåt.

Barnen har fått sen lunch/tidig middag för jag har legat utdöd i sängen. Micke och jag äter middag vanlig tid och barnen får lite kvällsmål innan dom ska sova.
Lite upp och ner i dag men så kan det bli.

Tvivlar på att det blir träning idag på gymmet. 
Även utmaningen får vila en dag. Det är ju vila i den oxå men jag får möblera om lite. När det väl är dags för vila så får jag köra på. 
Det blir bra ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar