15 november 2013

Fixa och dona

Idag har det hänt mycket.
På Caspers rum har jag möblerat om en hylla som fått byta plats, han och jag har byggt i hop en tågbana och tillsammans så har vi rensat ut lite leksaker som inte används längre.
Jag har satt upp en ritpappersrulle på målarstativet på övervåningen så barnen kan måla.
Jag har städat toaletten uppe.
Jag har dammat av i Wilmas rum.
Jag har flyttat två mjuka mattor/fällar från vardagsrummet till gästrummet.
Jag har satt upp gardiner i sovrummet.
Jag har rensat ut gamla/nya kläder som jag inte använder.
Jag har rensat ut byrån i hallen där vi har lite pyssel/knåp och barnen har lite utkläder typ mössor och vantar.
Jag har våtdammat hela huset.
Jag har putsat alla speglarna.
Jag har lagt ut ett par grejor på annons på blocket. Barnvagnen inkl. sittdyna och regnskydd och skötväska, ytterligare en skötväska och en gungälg.
Hoppas nån vill köpa.
Nu har jag kört igång en tvättmaskin.
Barnen har ätit risgrynsgröt så dom överlever till efter ridskolan. Ikväll blir det taco-mys.
Nu ska jag städa upp i köket.

Jag är vacker.
Jag är stark.
Jag är effektiv.
Jag är en bra mamma.


2 kommentarer:

  1. Hej! Det var ett tag sedan! Kom på att jag glömt kika in i din fina blogg! Nu får ni ta och krya på er, inte kul att vara sjuka! Ha en riktigt fin helg och så lovar jag att inte glömma bort dej igen! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Vilken effektiv dag - och kloka ord där på slutet.
    Hoppas du får en fin fredagskväll. Kram.

    SvaraRadera