06 december 2013

Innelämning

Jag gillar innelämning på dagis. Speciellt när det är kallt, mörkt, blött och ruskväder ute. Casper tycker det är mysigt att få va inne på morgonen. Att få va i värmen (han fryser lätt), att få leka med allt som finns inne, att få vakna till i värmen och inte bli påbyltad en massa kläder direkt på morgonen och "utslängd" i kyla och blötväder.
Jag förstår honom.
Jag som mamma får en trevligare lämning på morgonen. 
Han har inget emot att va ute men ibland kan det va skönt att få va i värmen på morgonen. Dom är ute så himla mycket ändå om dagarna. 
På somrarna är det skillnad. Ljuset och värmen gör mycket med vårt humör på morgonen och är det en härlig sommardag så är det väl gött att va ute redan direkt på morgonen.

Nu mot jobbet. 
Ha en bra dag alla.

Jag är vacker.
Jag har en stark kropp.
Jag är en bra mamma.
Jag har tålamod.

1 kommentar:

  1. Nej att få vara ute i kyla är inget roligt när man är nyvaken. Tyvärr måste vi ta på oss och gå ut för att komma till dagis, men sen får lilltjejen med vara inomhus på morgonen.

    SvaraRadera