23 januari 2014

Underbara känsla...

...vart har du varit? Oj va jag har saknat dig.
Igår var det dags för träning. Åkte till Kraftverket för att prova på deras klubb och deras träning. Braziliansk ju-jutsu stod på schemat igår.
Kändes nervöst när jag var på väg dit. En ny klubb, ingen jag känner och en ny stil.
Bytte om och började sen att prata med en kille som tränade där. Han skulle inte va med och träna igår men däremot så kom han in i dojon och presenterade mig för killens om skulle hålla i passet. Dom andra som var där kom fram dom oxå och presentera sig. Otroligt trevligt och välkomnande.
En kille kände jag igen och det visade sig att han tränat på min förra klubb för typ 13 år sen, så jag har med stor säkerhet varit en av hans instruktörer. Nu får han istället lära mig. Ha ha.

På passet var det jag och sju killar. Vi körde uppvärmning, lite grepp och hållningar, lite ingångar och sista 30 minutrarna så körde vi "rullning". Mattbrottning i 30 minuter. Vi bytte träningskamrat efter några minuter så alla körde med alla. Det gick trots allt ganska bra och jag tror nog att jag var ett bra motstånd till flera av dom. Skam den som ger sig. Envishet ett jävlaranamma kommer man långt på. Vägra ge sig är mitt motto. Ha ha.

Träningen var bra. Redan på uppvärmningen så kände jag att magen fick bra träning. Flåset fick sitt på slutet när vi körde rullning. Herre jäklar va jobbigt det va. Men så kul.
För mig är det nytt. Jag är van att börja stående, attacken kommer och du ser till att få uke ur balans och eventuellt ner på backen för att avväpna och eller ta ett lås. Visst har vi oxå kört lite mattbrottning men det blir intre på samma sätt.
Nu var det bara markkamp tills nån klappar av. Svettigt, jobbigt, tungt och helt underbart kul.
Det enda negativa var att mattan var så jäkla dammig och skitig.

Funderar på att prova på BJJ på Hilti och ju-jutsun på Budohuset oxå.

Idag har jag ont:
axlarna
baksidan av överarmarna
på revbenen
på sidorna
sidorna av ryggen
kanske känner jag lite i låren oxå

Bra träning för hela kroppen helt enkelt.
Jag har saknat kampen. Tjurigheten, envisheten, den roliga och allsida träning, att inse att man efter ett träningspass har några blåmärken och lite märken efter att man dragit och slitit i varanda. Kanske inte en känsla som alla gillar men jag gör det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar