06 maj 2014

Underbara helg

Helgen va underbar.
På lördagen kom min bror ner till oss för att ta hand om barnen. Mannen och jag packade och gjorde oss i ordning för att åka till Stockholm och Jill Johnson.
Checkade in på hotellet, tog en lååång och varm dusch, sminkade och gjorde mig iordning. På med svarta stövlarna och en svart halterneck-klänning. Kändes bra. Det är så sällan man klär upp sig och gör nåt sånt här.
Vi bodde på Scandic Sergel Plaza så att ta sig till Hamburgerbörs gick snabbt.
Beställde in ett glas bubbel i var och en flaska rött till maten.
Förrätten bestod av tre små rätter. Ett flan med nån typ av rödingbit på, en skål med en pilgrimsmussla i. Inte alls kul och god då det var som en puré. Föredrar helt klart en stekt pilgrimsmussla. Sista lilla tallriken på den stora tallriken bestod av skinka, god och smarrig med lite smulor på. Ha ha världens sämsta förklaring men men det blir ju oxå lite roligt så. Ska kolla upp menyn så kanske jag kan ge en bätre förklaring senare.
Varmrätten bestod av en pepparbiff och Potatiskaka, lite grönsaker/rotfrukter och pyttelite sås.
Vart pepparn satt i biffen det är det då ingen som vet. Mannen och jag var tvungna att fråga om det verkligen var pepparbiff. Men det var det. Jag beställde en efterrätt som egentligen inte fanns på menyn, eller den fanns men till en helt annan meny men det gick bra att få in. Kladdkaka och hallonparfait eller nåt liknande. Helt gudomligt gott. Där hade dom lyckats med smakerna. Eftersom vi "klagat" på pepparbiffen så bjöd dom på efterrätten.
Vi tog en varsin kaffedrink efter maten och till showens start tog vi in en varsin öl.

Showen va asbra. En rolig Jill som levererade. Som flörtade med publiken, som bjöd på sig själv, som var rolig på ett naturligt sätt, och hennes sånger, hennes röst....underbart.
Showen höll på i en och en halv timme innan det var dags att ta sig hemåt.

Vi tog ett glas bubbel i baren på hotellet. Jag ville ut och dansa men det var nog för att jag hade för många glas alkohol innanför klänningen. Vi gick upp på rummet och avslutade kvällen.
Hur den avslutades är dock ett mysterium då både jag och mannen tydligen tog ett glas för mycket.

Vaknade 09,45 på söndagsmorgonen.
Klädde oss och tog oss ner till hotellfrukosten. Mumsigt. Lyxigt.

Det här ska vi göra igen och grubblar redan på vad vi ska hitta på på höstkanten.

:-)

1 kommentar:

  1. Man behöver de stunderna på tu man hand! Jag tycker man ska våga klaga på maten man betalar ju ganska mycket! Bra service att bjuda på efterrätten!
    Låter som det var ett trevligt och lyckat dygn ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera