04 juni 2014

Sjukling

Min lille prins är sjuk.
Nu var det länge sen..tror jag eller så är det bara att det inte är varannan vecka så man reflekterar över det på samma sätt.
I måndags kväll såg jag att han va svullen på en körtel på halsen. Den jäkla körteln brukar betyda problem. Alltid när han blir sjuk så svullnar körteln vid halsen/örat. Och jo då...han vaknade i  tisdags med 38,5 i feber. Inte mycket men trots allt feber.
Jag var hemma och myste med sjuklingen igår. Han fick dock följa med på ett 30 minuters möte på jobbet. Sen handlade vi hem mjölk och yoghurt och lite annat å så lego :-)
Så hemma var det bara att sätta sig och bygga ihop det. Fortsatte med lite av det legot vi har hemma men det slutade med att bara jag satt och byggde för Casper bäddade ner sig i sackosäcken och somnade. Å så blev det en del tv-tittande och mys i soffan.
Micke hämtade Wilma på vägen hem och jag lagade korvstroganoff och ris. På kvällen kom min mamma och pappa på fikabesök.
Pappa sa ja till att hjälpa mig idag och ta hand om Casper så jag kunde åka till jobbet. Ligger inte bra till där just nu. Så mycket att göra. Ligger efter som fan. Stress, stress, stress. Inte lätt att försöka ta det lugnt och andas när det är så. Menjag försöker intala mig själv att jag kan inte göra mer än att göra det bästa jag kan. Och det räcker.

Som sagt idag är pappa hemma med Casper. Jag jobbar. Sliter på till 16,30.
Hoppas att pappa kan hjälpa till en stund även i morgon. Får svar ikväll om det. Håller tummarna så länge.

Ikväll är det fotbollsträning för Wilma. Micke får va hemma med min älskade sjukling och ta hand om honom. Medan Wilma tränar så ska jag passa på att ta en promenad. Blir en timmes prommis förhoppningsvis.

Ha en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar