12 juni 2014

Skolavslutning

Wilma va bedårande fin i sin klänning. Sommrig klänning och skor i turkost och ett fint hårband. Superfint.
Hela familjen åkte och lämnade av Wilma på skolan och tog en prommis till sista biten till kyrkan.
Barnen sjöng och spelade piano, prästen och rektorn pratade lite och så sjöngs det lite mer. Bland annat Mama Mia på svenska, sommarlov, Idas sommarvisa och...åh va heter den, den vanliga som man sjunger i kyrkan...*tänker så det knakar*...åh kommer inte på det. Attans. Ja ja.
Efteråt så blev det fika i gräset på skolgården. En mysig förmiddag med andra ord.

Wilma åkte med en klasskompis hem och får leka och mysa med lunch och tårta, Casper lämnade jag på dagis, hans grupp va på utflykt så vi gick dit. Så roligt att se hur glad han blir av sina kompisar, han hejar glatt på dom med deras namn och dom kommer glada fram och hälsar honom välkommen.
Så söta.
Jag själv hamnade på jobbet trots att jag skulle varit ledig idag. Så kan det bli. Barnen har det bra ändå och jag sliper komma efter alldeles för mycket igen på grund av ledighet eller sjukdom.

I morgon tänker jag dock åka till Stockholm och va med på filminspelning. Tjohoooo va skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar