10 juni 2014

Solen

Solen skiner och det ser skönt ut ute. Ja jag jobbar ju innomhus så vad vet jag. Längtar till lunchen, 10 minuter kvar. Ska ta med mig boken ut och sätta mig på den stora terassen och njuta av solens värme.

Nu är alla friska igen. Eller prinsen min. Va till läkaren med honom och kollade om det kunde vara halsfluss, hög feber, världens största lymfkörtlar som va svullna på bägge sidorna vid käkbenet/under örat. Såg skumt ut. Men provet va negativt så det va bara att åka hem igen. Redan nästa dag va han piggare och fräschare. Men som vanligt så tar det ju ett antal dagar tills man är tillbaka till sitt vanliga jag när man varit sjuk. Men nu så :-)

I helgen som va så har Wilma varit på fotbollsläher på hemmaplan. Dom hade superkul.
Träffades på lördagen och så var dom med i ett litet race som gick ute hos oss på IP. Kalvarna som barnen kallades sprang en vända på 1 km som gick i skogen och över lite hinder. Dom va såå duktiga. Strålande sol hela dagen. Tjejerna skuttade vidare på sitt läger och vi åkte hem.
Fotbollslägret bestod av att få bada i en pool och äta pastasallad, ha fotbollsträning, käka pizza, äta godis och kolla på film.
På söndagen hade dom en träningsmatch. Dom vann :-)

Micke och jag och Casper då. Jo vi passade på att ta fram cyklarna och ta en vända me dom tillsammans. Cykla ihop har vi inte gjort sen förra sommaren. JAG har inte cyklat sen förra sommaren. casper fick sitta i barnsadeln bakom mig vilket innebar +16 kg.
Det blev en tung men trevlig cykeltur. Jag försökte hålla tempot uppe men det gick upp och ner. Ibland slog mjölksyran till och ibland hade jag extra tryck i benen. Motvind hela turen. Casper satt så snällt och åkte med. Han gillar att åka bakom mig.
Vid middagstid så for vi iväg och grattade barnens kusin som fyller år nu i veckan. Mysigt.
Det bjöds på smörgåstårta (som var riktigt himla god) och jordgubbstårta. Casper satt tillsammans med dom andra barnen, åt både smörgåstårta och tårta, åt med kniv och gaffel (han är så duktig på det) och plockade undan tallrik och glas efter sig fast inga andra barn gjorde det. Så duktig. Det blev lek i ett par timmar innan vi for hem för att hämta Wilma. Tack och god natt för dom.
Söndagen spenderades på IP eftersom det va träningsmatch och hemma i trädgården och rensade lite ogräs. Sen kom grannen, eller grannens dotter över med sina barn så dom fick leka och vi satt och pratade. Trevligt.

Nu är det ny vecka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar