20 augusti 2014

LCHF

Hemma har vi ju lagt om kosten.
Nu lagas det LCHF. Barnen äter dock kolhydrater. Men mannen och jag skärper oss.
Mannen tar därför inga sprutor alls till måltiderna för sin diabetes. Han tar dock den långtidsverkande sprutan så klart men inga andra vilket han tycker är skönt. Skönt at slippa alla stick i magen. Och han mår bra. Riktigt bra. Jag erkänner, han luktade dock illa en sväng när hans kropp gick in i ketos men men det har ju gått över nu så nu luktar han min man igen :-)

För min egen del så går det faktiskt rätt så bra. Anledningen till att jag äter LCHF är för att komma bort från mitt sockerberoende. Och det funkar. Första veckan va jobbig. Suget efter socker va hemskt och jag gör väl lite fel som inte äter så mycket fett som man kanske ska vilket gör att jag är hungrig mer än vad jag borde men det börjar ge med sig. Jag äter ju fett och faktiskt så har jag fuskat innan nån träning och ätit en energibar för att känna att jag ska orka.
Men jag mår bra. Riktigt bra. Har inga blodsockersvängningar som jag hade förut. Känner mig piggare och jag tror att jag ser piggare ut. Och så fördelen att jag börjar se resultat på min träning.

Det går bra nu med andra ord :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar