02 september 2014

Fundering

Ibland undrar jag vad jag gör.
Jag jobbar dom timmarna jag ska på jobbet. Ibland mer och ibland måste man på läkarbesök med barnen.
Jag gör mitt jobb och ibland lite mer. Jag fixar saker som egentligen inte ligger på mitt bort, som egentligen inte är mina arbetsuppgifter. Det är inte det jag är anställd för.
Men ändå så sitter jag och klurar och löser en massa. Saker som är nån annans jobb och nån annans ansvar kan jag tycka. Jag blev inte anställd för det här och det är inget som står skrivet att det är mian arbetsuppgifter. Ändå...fixar jag det.
Vem säger tack? Vem märker det? Har jag egentligen en skälig lön för det jag faktiskt gör under dagarna? Inte för det som står i mina papper.
Ibland borde jag nog ha mer lön än vad jag får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar