09 september 2014

Hjälp i nöd

En kompis hörde av sig igår. Hon ligger sjuk i nästan 40 graders feber. Hon frågade om jag kunde hjälpa henne att köra hennes dotter till och från skolan idag. Självklart så kunde jag det.

Så i morse lämnade jag först W på fritids, sen hämtade jag Sara, lämnade C på dagis och sen Sara på sin skola. Den ligger i närheten av C´s dagis så det är ingen stor omväg alls. Det funkade kanon och jag kom ändå 15 minuter tidigare till jobbet.
Sara ska följa med oss hem idag och sova kvar så hennes mamma får vila och bli frisk. Jättekul för W och S som är gamla dagiskompisar. I morgon ska alla barnen lämnas på sitt respektive ställe och sedan hämtas. Får se om min vän är frisk eller om S stannar nån extra dag hos oss.

Det verkar ju gå en jäkla förkylning just nu som många blir sjuka i.
Vad är det för förkylning som tar oss i ett sånt hårt grepp?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar