02 september 2014

Hörselkoll

Idag var det dags. C som fyllt 4 år skulle på hörselkontroll.
Jag berättade om det igår kväll på väg hem från dagis och han bröt ihop för han ville åka direkt. Försökte förklara att vi inte har en tid förän i morgon (idag alltså) och att vi måste sova en gång först. Inget funkade...tills det var en cykel som cyklade längt vägen med reflexväst på sig, då kunde jag avleda honom.
Så idag var en spännande dag. Berättade att den blir annorlunda eftersom jag skulle lämna och hämta 2 gånger.
Lämnade i morse, åkte och jobbade en stund, åkte och hämtade på dagis, hörselkoll, lämnade på dagis och tillbaka till jobbet. Lite flaxande men så blir det ibland.
C kom och flög i min famn när jag hämtade för vidare färd till Ackis.
Vi hade god tid på oss och behövde inte alls stressa. Mysigt att kunna gå och strosa lite med gull-ungen.
Han var superduktig på testet. Han var lite orolig för att det skulle låta högt i hörlurarna men efter lite förklaring av den trevliga kvinnan så gick det bra.
Han satte en kloss i en träbräda med hål i, varje gång han hörde ett ljud. Superduktig och jättekoncentrerad.
Efteråt så köpte vi en dammsugare i kiosken som C åt på promenaden till bilen. Vi kollade på bilar och bussar och på bygget.

Nu är han tillbaka på dagis. Perfekt till lunch kom vi.

Nu är det bara att jobba på så mankan få hämta gull-ungarna om en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar