09 september 2014

Löptur

Igår gav jag mig ut på en löptur. Att jag kom ut var ett under eftersom det hade börjat skymma och jag som tycker mörkret ute hos oss är obehagligt...ja jag kommer inte ut så sent då.
Men igår efter att ha nattat barnen så drog jag på mig löpskorna och gav mig ut med reflexvästen.

Jag har bara sprungit intervaller med C25K Free. En app jag tagit hem till mobilen. Funkar kanon.
Mitt första mål är att springa 5 km på 30 min.

Jag har som mest sprungit 5 min i sträck eftersom jag intervallar.
Men igår då sprang jag 1,86 km i ett sträck. Stannade och knöt om skorna och sprang samma väg tillbaka. Och jag sprang hela tiden.
Totalt så blev det en runda på 3,72 km och det tog 24,23 min.
06,34 min/km.
Målet på 5 km på 30 minuter närmar sig.
Så jäkla nöjd och stolt över mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar