11 september 2014

Underbara dag

Igår var jag och tjejerna till vår frisörska Karin. Hon är bäst. Alltid lika trevligt att komma dit. casper Va supersur när jag inte tog med honom och han skulle få vara med pappa sin men efter ens stund så lugnade han sig för dom skulle klippa gräset och åka gräsklippare :-)
Precis innan jag åkte så kom en kille förbi med sin dotter och köpte trehjulingen som vi haft på Blocket.se. Perfekt. 2 cyklar och 1 trehjuling borta och några kronor extra i plånboken samtidigt som någon annan inte behöver betala multum för nya cyklar.

Jag toppade håret och blekte på utväxten så man slipper se den. Superfint blev det. Känner mig som en ny människa :-)
Wilma toppades även hon (både hon och jag vill ha långt hår. Hon har ju redan det men jag jobbar på att håret ska växa ut) och så fick hon bli lite pysslad i håret. En fin uppsättning på ena sidan som sprayades rosa och så några blåa hårslingor som blev blåa. Även Sara fick sitt hår ompysslat. En blå uppsättning på ena sida och rosa hårslingor. Superfina blev dom och jag tackar Karin för hennes tid och tålamod med tjejerna.

Vi stannade till hos Saras mamma på vägen hem. Fortfarande sjuk. Vi fick med lite kläder så vi klarar oss nån dag till.

I morse vaknade Sara tidigt. Hon väckte Wilma och jag hade en pigg tjej (Sara) och en halvpigg tjej (Wilma) som klädde på sig och fixade på morgonen. Dom väckte Casper som kom ner och ville ha kläder på sig. Vi åt frukost tillsammans, tjejerna borstade håret, jag gjorde en tuppkam på Casper och en inbakad fläta på Sara. Wilma ville ha utsläppt hår idag.
Fixade frukt till barnen oxå.
Sara fick ta med gympapåsen och så en morot och ett äpple packades i hennes väska.
Wilma har naturskola idag vilket innebar lite matsäck. En termos med varm o´bo, ett par dubbelrån med smör emellan och en morot. Brukar skicka med riskaka men dom va slut.
Casper fick en morot med sig i sin väska för självklart ska han oxå ha lite matsäck när tjejerna får. Han va superstolt när han tog sin ryggsäck på ryggen och skulle ut till bilen. Han hade ju oxå matsäck. Han åt glatt upp sin morot i bilen på väg in till stan.

Wilma gick ut till bussen själv, Sara och casper fick hoppa in i bilen. Lämnade Sara på skolan först för Casper ville så gärna följa med och lämna henne sen lämnades Casper på dagis.
Jag själv fick bege mig till jobbet och var här 08,20. Perfekt.

Ikväll är det föräldarmöte på skolan. Ska bli spännande. Min mamma och pappa kommer ut och hjälper till med barnen så att både jag och mannen kan åka. Det har varit lite rörigt i skolan och på fritids bland klass 2 och 3. Lite dålig och taskig attityd bland barnen efter sommarlovet. Fritids är jätteaktiva och jobbar mycket med barnen och attityden och skolan är så klart oxå engagerade.
Ska bli spännande och se vad fröken säger ikväll om klassen.
Alla barnen är ju egentligen superfina och mysiga men visst...saker och ting händer i deras liv oxå och när man är 8 år är det inte alltid så lätt. Som tur är så har vi engagerad personal överallt som fångar upp sånt här i ett tidigt skede.

Nä nu jobba. Lunchen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar