17 oktober 2014

Avskyvärt

Fått reda på av en vän att en kille i klass tre sagt åt hennes dotter, som går i tvåan, att gå hem och titta på xxx-web sure. För er som inte vet vad detta är så är det porr. Tjejen visste inte vad det var och en morgon när hennes mamma inte riktigt vaknat så surfade hon på datorn och kollade på en av filmerna på sidan. Hon mådde jättedåligt efteråt men vågade inte säga nåt till sin mamma. Det kom dock fram på annat sätt. Jag blev jättearg och sa till henne att ringa pojkens föräldrar. Han fick en tillsägelse av fröken på skolan sen vet jag inte hur långt det gått om informationen kommit fram till föräldrarna.

Om detvar min dotter som råkade ut för detta, eller min son, så skulle jag inte tveka att ringa pojkens föräldrar och berätta läget för dom. Det kanske är så att deras son inte går på fritids, är ensam innan hans föräldrar kommer hem och så har han tillgång till datorn. Sitter han och surfar på dessa sidor då? Kanske föräldrarna inte vet om det och borde skaffa en spärr på sin dator?!

Jag tycker det är skandal att en 9-åring har koll på dessa sidor och uppmanar andra barn att gå in på dessa sidor och titta. Varför????
Barn ska vara barn.
Den här tjejen hade ingen aning om vad det var för sida men barn är så klart nyfikna och vill se vad andra barn vet. Hon hade rätt som inte visste nåt om det. Barn i denhär åldern ska inte ha koll på sånt. Dom ska inte heller sitta och titta på porr. Få en snevriden syn på kvinnor redan i denna ålder. Det är sjukt och dom enda som kan göra nåt åt det det är ju vi vuxna föräldrar.
Barn ska vara barn. Leka med bilar och dockor. Pyssla, bygga pärlhalsband, tycka om att klä ut sig och spela teater, bygga och snickra, måla, baka.
Inte ha koll på sex och websidor.
Usch.

1 kommentar:

  1. det är var verkligen en otrevlig historia, men sådan finns det nog fler av, barn allt för små som har koll på porrsidor. USCH !! Blir arg som du.. Inte skall mina små barn hålla på med ngt sådant. De skall som du också skriver pyssla och hitta på saker och ting med dockorna.. Bygga lego och leka i skogen..

    bra inlägg.

    jag läser vidare hos dig..

    SvaraRadera