28 oktober 2014

Tiden som varit

Ja och då menar jag inte överlag i livet utan mest sen ett par dagar tillbaka :-)

I lördags åkte mannen och min papp upp med husvagn och förstuga till Orsa. Tyvärr funkade det inte att få upp stugan på en släpkärra så det blev att få tag i en lastbil. Det löste sig. Casper var helt såld på lastbilen på lördagsmorgonen när mannen stod och lyfte upp stugan på lastbilen. Casper utbrast "Jag har faktiskt aldrig åkt en sån här". Detta som svar på att jag tyckte det var långt för honom att sitta i lastbilen för att åka med till Orsa. Det slutade med att vi packade ihop kläder och frukost till Casper så fick han åka lastbil.
Wilma och jag blev plötsligt hemma själva. Tjejdag :-) Vi ringde hennes kompis Agnes plus hennes mamma, så åkte vi dit på lek och fika innan vi åkte ner på stan och gick på bio. LasseMajas detektivbyrå blev det. Gissa om tjejerna va nöjda. När vi släppte av Agnes och R-B hos sig så slutade det med att jag åkte ensam hem. Wilma blev kvar för övernattning hos Agnes. Kändes skumt när bilen rullade hem. Ensamt. Hemma låg min bror i soffan och sov. Han hade jobbat hela dagen. Mannen och Casper kom inte hem förän 22,40. Då sov Casper redan.
Bror och jag stekte falukorv och kokade spagetti och åt framför TV´n i soffan. Lugnt och tomt var det hemma.

På söndagen så hämtade jag Wilma för då var det dags för badminton. Agnes följde med och tyckte det var skoj så nu ska hon oxå gå. Kul för tjejerna att få träna tillsammans och träffas lite oftare.

Det stod shopping på schemat oxå.
Vinteroverall till Casper på XXL för 500 spänn.
Ett underställ i fleece till Casper för 149 spänn.
En vindjacka till Wilma på XXL för 300 spänn.
Bra priser.
Det blev ett besök på Skopunukten oxå.
2 par skor till Wilma och 1 par skor till Casper. Wilma fick 2 par höstskor. Skitsnygga. Casper fick ett par vinterkängor. Han älskar dom och skulle ha dom på sig direkt och nu har han dom på dagis. Skönt när barnen är nöjda med shoppingen dom med. Snygga var kängorna oxå så klart :-)

Nu är det höstlov för Wilma vilket innebär fritids hela veckan. Jag ska va ledig på fredag så det blir iallafall en dag kort på fritids. Hon ville så gärna få vara ledig en dag.

På lördag vackas det fest. Jag är ingen festmänniska längre och känner mig redan trött.
Men det kanske hinner ändras tills på lördag.

Ha en fin höstdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar