20 november 2014

Tapperhetsmedalj

Fatens tapperhetsmedalj går till min älskade Wilma. Trots feber så har hon varit med mig idag och kämpat på. 
Vi lämnade Casper på dagis och stack till jobbet. Va tvungen att fixa ett par saker. 
Hon höll ut hela tiden.
Sen lämnade vi in, hämtade Casper och åkte hem. 
Nu sitter vi här i soffan. Jag och barnen iallafall. 
Mannen somnade i köket efter maten så han sitter fortfarande där och sover.

I morgon är en ny dag. För Wilma är det en dag hemma och för mig ytterligare en vabb-dag.

Min pension kommer jag aldrig att kunna ta ut med föräldraledigheten som jag haft och all vabb som jag sliter med. 
Att njuta på ålderns höst känns avlägset. Jag kommer få slita ihjäl mig på jobb och kommer aldrig få njuta.
Så jag får väl försöka njuta nu istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar