09 december 2014

Diabetes

Här sitter vi på barnakuten. Wilma är pigg och glad och tar det hela bra. Själv skulle jag vilja bryta ihop. Att Micke fick diabetes va så klart inte kul men han är vuxen och klarar sig själv på ett annat sätt. Men Wilma. Min lilla tös. 8 år. Nu ska hon lära sig allt detta med mat, kost, socker, kolhydrater, sprutor.

Allt gick fort på akuten. Vi fick komma in på rum direkt och sen har det rullat på. Som tur är så fick vi byta till ett större rum för det var många läkare här inne en sväng.
Embla-plåster är på plats i bägge armvecken och på båda handryggarna. 

Nu är läkare här. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Nu blir det mycket för den lilla tjejen att lära sig.. Jag kommer ihåg då sonen fick diabetes. Lycka Till, så får jag läsa mer om hur det går..

    SvaraRadera
  2. Tröstens ord mitt i allt till er. Det kunde varit värre. Kramar/Finas mammis

    SvaraRadera