02 december 2014

Gårdagens filminspelning

Igår var en rolig, spännande och annorlunda dag.
Istället för att sitta instängd på kontoret på jobbet så var jag på filminspelning.

Jag och bilen begav oss till Stockholm. Det var inte superlätt att hitta men men gjälp av telefonens GPS och min vän Jörgen (i andra sidan luren) så lyckades jag komma rätt till slut. Till och med 30 min innan samlingstid.

Inspelningen då. Jo jag och 3 "kollegor" var polisstatister. Supertrevliga personer som jag hoppas få träffa igen.

Det var inspelning av "Tjuvheder". En socialpolitisk dramathriller om gatulangaren Minnas kamp för att överleva. En berättelse om samhällets brist på solidaritet och omgivningen syn på människor som inte kan leva upp till rådande normer.

Tyvärr så var inspelningen lite försenad vilket gjorde att vi inte kunna komma på plats i värmestugan och byta om direkt utan blev stående ute och väntade i 1,5 timme. Burr va kallt det var.
Till slut fick vi komma in i värmen och byta om bara för att ge sig ut i kylan igen för inspelning. Det kom till och med snö en liten stund. Burr.
Det var kallt, skitigt, lerigt men alla ansikten var glada och alla var vänliga.
Det blev en del stående i kylan. Mellan tagningarna så fick man hoppa och röra på sig lite mer så att man höll värmen lite grann. En vänlig själ lånade ut en liten värmepåse som man skulle lägga i vanten. Skönt. Tack snälla.

Det blev många timmar ute i kylan. Speciellt för en som mig som är van att sitta inomhus och jobba.
Vid 16-tiden var dagen slut och vi fick gå och byta om och rulla hemåt. Gissa om jag drog på värmen i bilen.

Jag har haft en härlig dag. En erfarenhet rikare och jag har träffat trevliga människor.
En annorlunda dag i mitt liv. En dag som bryter mot allt vad kontorsarbete innebär :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar