20 december 2014

Julpynt

Det är skönt att va hemma. Barnen har varit med och placerat ut lite tomtar i huset. Sakta men säkert blir det jul här hemma. 
Idag har vi varit och köpt en bäddsoffa som ska med upp till Orsa och stå i förstugan. Hoppas vi får in den genom dörrhålet:-)

Igår var Micke och jag ut och åt julbord med hans företag. Scandic Nord. Fint upplagt på faten, mycket att välja på och det smakade bra. 
Svärmor var hemma hos oss med barnen. Vi va hemma när dom åt middag så jag kunde hjälpa Wilma med både Levemiret och Novorapiden. Hon tar i bak vid middagen och det är inte så enkelt själv. Svärmor serverade kvällsmål och Wilma tog insulinet själv då. Dosen va uppskriven och olika blodsockervärden och vad som gäller skrev jag på en lapp. Allt gick bra. Hon brukar ligga ganska lågt eftersom insulindosen fortfarande ställs in men igår var hon upp 9,2 före middagen. Vid kvällsmålet va hon på 3,8 och åt kvällsmålet. Två mätningar senare (som jag inte vet i vilket syfte dom togs) visade på 7,1 och 9,4. Gissar att 9,4 va vid läggdags. Klockan 23 hade hon 4,4, vid 03 8,3 och hon vaknade med 4,4.
Att vara ute och äta var trevligt men jag var orolig. Ville helst vara hos Wilma men jag vet att svärmor kan hantera det och Wilma är superduktig och skulle dom fundera över nåt så va det bara att ringa. Men det gick bra och barnen sov när vi kom hem.

Efter frukosten i morse så ringde jag avdelningen på Ackis och rapporterade gårdagens värden. Vid 11 ringde dom tillbaka och meddelade dagens i aulindoser. Allt funkar jättesmidigt. Dom har sänkt lite till så får vi se hur dagen ser ut.

Dagens värden hitils är ok. 4,4 - 5,1 - 4,9.

Ikväll ska vi till barnens kusiner och äta middag och byta lite julklappar. 

Snart är julen här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar