09 december 2014

Just nu...

Allt suger. Varför ska Wilma få diabetes? Varför ska barn överhuvudtaget få diabetes eller andra sjukdomar. Dom är små och oskyldiga. Låt dom vara. Jag vet att hon kommer lära sig det här. Hon kommer lära sig om mat, hälsa, socker, kolhydrater, proteiner, hur kroppen reagerar om hon äter det ena eller det andra. 
Men det känns tufft just nu. Helt plötsligt måste Wilma växa upp.
Hon är tuff och nyfiken så det här kommer gå bra.
Jag själv mår som ett vrak. Kroppen skriker. Stressen är enorm. Jag vill skrika rakt ut: "låt bli mina barn". Men ingen hör och ingen kan göra nåt. Det är som det är. Det är bara att acceptera läget, bita ihop och fixa det här.
Jag borde va stark för Wilma. Men jag känner mig så svag. Tur vi har Micke som är inne i det här. Som kan och som är en stadig klippa att luta sig mot.

1 kommentar:

  1. Va?? men hur kom det sig att du visste blodsockret (tidigare inlägg) vad fick dig att åka till akuten??
    Usch vilket tråkigt besked det är klart att man vill sina barn det allra bästa! Såklart att du är mitt i allt nu men du kommer nog snart också att komma in i Wilmas rutiner

    Ta hand om dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera