08 december 2014

Underbara helg

Helgen har varit härlig.
Skriver lite kort här så ska jag skriva lite utförligare senare.

I lördags var jag på en föreläsning då Lennart Matikainen kom till Uppsala. En superbra föreläsning som jag absolut ska skriva lite mer om.

I söndags var vi i kyrkan. Wilmas hade avslutning på Miniorerna. Wilma och 2 klasskamrater hälsade alla välkomna. Barnen sjöng och var jätteduktiga.
Efteråt åkte vi snabbt hem, jag bytte kläder eftersom jag upptäckte att det var svinkallt med kjol.
Sen åkte vi in till stan. Casper fick vara hemma hos sin morfar en stund. Perfekt. Wilma släppte vi av vid bion då hon skulle se på Tjuvarnas Jul med två av sina kusiner. Mannen och jag passade på att åka och julhandla julklappar till barnen.
Wilma gick med sina kusiner hem efter bion. Dom bor nära. Det gav oss lite mer tid för shopping.
Det mesta är avklarat men visst...ett par julklappar återstår.
Igår kväll så slog jag in det som vi handlade så det mesta är verkligen klart. Skönt.

Det blev sen middag och bad för barnen igår så för dom var det god natt en timme senare än vanligt. Gissa om jag hade trötta barn i morse.
Jag var oxå trött som stod och slog in klappar till 23,00 nästan. Zzzzzzzzzzzz.
Ikväll blir en tidig kväll.

1 kommentar:

  1. Nej fy vad otäckt att krocka med en älg... skönt att allt gick ok!
    hemma hos oss har vi älgar och rådjur som genar över tomten och en hel del vildsvin men som tur är så har dom inte bökat runt i gräsmattan ännu...

    Jag är nästan klar med alla julklappar, de mesta har jag klickat hem, känns smidigast :-) men jag har inslagningen kvar...

    Kram Sandra

    SvaraRadera