14 januari 2015

Ändrade doser

Efter veckans låga blodsocker så valde jag att sänka Levemiret till 11. Var lite fundersam på övriga doser så jag ringde vår diabetessköterska idag och pratade lite.
Jag gjorde rätt som sänkte Levemiret. Sen ändrade vi även Novorapiden på lunchen och melliset, så istället för 2,5 så ska hon ta 2,0 till dessa måltider.
Får se hur resten av veckan ser ut. Om det är mycket låga blodsocker resten av veckan så ska jag i helgen sänka Levemiret till 10 så får vi se vad som händer. Men vi tar en dag i taget.

Idag har Wilma hunnit med att vara låg på både förmiddagen och eftermiddagen.
Får se vad hon skrivit upp idag sen när vi kommer hem.

Wilma ringde på förmiddagen när det var lunch i skolan. Det kom inte ut nåt Novorapid vid testet innan lunch. bad henne byta nål och se. Den som satt i var alldeles sne så det var nog förklaringen. Tur hon kollar nån enhet innan för har hon tagit den direkt så har hon aldrig fått nåt insulin i sig även om hon trott det eftersom hon tog sprutan.
Som tur var så kunde vi lösa det på telefon och jag behövde aldrig åka till skolan. Skönt. Wilma är så himla duktig. Och duktig som ringde och frågade om råd.

Nu är det dags att åka hem.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar