30 januari 2015

Gårdagens karateträning

Igår var det karateträning igen. Så himla kul.
Jag har inte skrivit tidigare vilken stil det är eftersom jag inte kunnat stava det men nu så... det är Kyokushin karate jag börjat på.
Vi börjar så klart med att ställa upp, hälsa och buga.
Hmmm...vad gjorde vi igår då? Vi gjorde en massa tror jag. Träningens 1,5 timmar flög iväg.
Vi sprang runt, gjorde armhävningar och sit-ups på kommando. Och när jag väl skriver här så inser jag att f-n va jag har dåligt minne. Suck.
Vi körde klappfight. sprang runt på samma halva av dojon för att lära uppsikt, vi stod på linjer och övade slag och spark. Vi fick alla ligga på golvet och sen började en och alla andra följe efter allt eftersom och så fick vi kliva över varandra genom att kliva på varandras magar. Kul men lite jobbigt. Vi är ju rätt så många på passet.
Avslutningsvis så fick vi köra med en partner och slå på varandra. Magträning men även träning för att se och kunna anpassa oss till den personen vi kör med. Att kunna ta hänsyn till den andre och se om vi kan ta i mer eller om vi absolut inte ska ta i mer.Min partner blodade ner min gi. Hans knogar var trasiga sen i måndags när vi slog på mitsar. Det roliga är att eftersom han har sår så kan man oxå se att han slagit fel på mitsarna. Hur som...han blodade ner mig så väl hemma var det bara på med fläkborttagning och in i tvätmaskinen. Nu är den vit igen :-)
Passet var bra. Lite mer jobbigt vill jag nog ha det men det är en bra början.

Insåg att armhävningar är inget jag kan göra. Inte bara för att jag är sbag utan för att det känns än så länge skumt i hela bröstmuskulaturen. Förhoppningsvis så kommer det bli bättre. Det har ju bara gått 4 månader sen operationen så.

Idag ska barnen och jag ut på äventyr. Det kommer komma snö här hemma så mannen måste va hemma och ploga. Men vi måste oxå upp och skotta i Orsa. Vi har inte varit där sen mannen bröt nyckelbenet och det har ju kommit en del snö där uppe. Så barnen och jag packar bilen ikväll och åker upp. Första gången själva i husvagnen. Mannen har slagit på värmen så det ska vara varmt och gött i husvagnen när vi kommer upp. Gissar att det blir en himla massa skotta snö i helgen men med lite tur så ska vi hinna med att besöka pulkabacken oxå och kanske göra ett par åk i Blåbärsskogen.


1 kommentar:

  1. Mysigt det låter, åka till husvagn. Jag tror jag hänger på..

    Önskar dig allt gott över helgen..

    kram

    SvaraRadera